Skicka pengar till hemlandet

Här diskuteras sådant som inte faller under ovannämnda rubriker.

Moderatorer: Admin, Admin Basha, islampunkten

Användarvisningsbild
Inlägg: 7
Blev medlem: mån jun 06, 2011 15:07

Skicka pengar till hemlandet

Inläggav år2009 » fre aug 05, 2011 15:55

(bis)

Vad tycker ni om detta? måste bara få lite klar bild om det här. Jag har kanske fel men jag tycker att han borde tänka på oss först och sen lägga undan lite pengar varje månad och skicka det till sina föräldrar när vi har samlat ihop tillräckligt!..

Jo det är så att jag är föräldrar ledig, min man studerar men har varit utan inkomst i 3månade har bara levt på min föräldrarpenning vilket inte är mycket alls. Jag har snålat jätte mycket alla månader så att vi har kunnat klara av hyran och alla andra räkningar. Nu är det så att han ska få sina CSN pengar. Vilket vi har sagt att vi måste börja spara till barnen och att vi kan handla lite det vi vill måste ju ha nya vinter kläder och sånt och ha lite sparade pengar för dåliga dagar. Men nu helt plösigt ska kan skicka hela sin CSN peng till sina föräldrar. vi skickade för 7-8 månader sen och det var mina pengar och hans som vi skickade då hade han jobb på sidan om också så det märktes inte men NU är det så att vår hushåll går inte ihop så bra om han ska börja skicka pengar till familjen när vi inte ens ha råd själva till saker...

Tänker jag fel att vi kan börja spara till dom och ge efter någraa månader... Än att inte kunna leva på något alls jag menar 10 000 är pengar man inte bara kan ge bort när man har räkningar på 9 000 kr varje månad bara hyran och räkingar är inräknad här sen behöver vi ju mat pengar res pengar, pengar till välling/blöjor som han ej tänker på blir så ledsen att han inte ser allt detta för han ser bara pengar på hans konto och är redo att bara skicka det. .
(j)

Användarvisningsbild
Inlägg: 693
Blev medlem: mån okt 30, 2006 18:59
Ort: Västerås

Re: Skicka pengar till hemlandet

Inläggav Fredsagent » sön aug 14, 2011 23:49

(sl)

När jag läser ditt inlägg så kan jag förstå din mans kärlek och omsorg till sina föräldrar. Men det är synd att han inte kan balansera den omtanken med kärleken till sin egen familj. Självklart ska man ställa upp för sina anhöriga, i synnerhet föräldrarna, när de är i nöd. Men det ska inte leda till att den egna familjen står där utan att ha råd till sådant som man behöver. Man behöver inte ge överdrivet mycket bara för att visa att man bryr sig. Jag tror att du kan hålla med mig syster om detta. Men nu är det bara att få din man att inse det. Har du försökt att prata med honom? Gör det gärna när han är på bra humör. Välj ett tillfälle då han är en möjlig samtalspartner.
Om din man är höst, så bli du vår

Användarvisningsbild
Inlägg: 901
Blev medlem: tis maj 30, 2006 17:25
Ort: Solna

Re: Skicka pengar till hemlandet

Inläggav bouhamza » lör aug 20, 2011 3:45

(sl)

Ett tips är att ni sätter er ned tillsammans och gör en budget, där du visar vad hushållet har för utgifter i månaden. Hyra, Mat, Toalettartiklar etc.

Om han ser på papper vilka kostnader ni har så kanske han kommer till insikt att du och barn också har en rätt till försörjning, bi idhn'Illah.
"Both a Butcher and a Surgeon use knives, but they cut differently"
-Al Qubrusi

Återgå till Diskussioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster