McDonalds

Här diskuteras sådant som inte faller under ovannämnda rubriker.

Moderatorer: Admin, Admin Basha, islampunkten

Användarvisningsbild
Inlägg: 7
Blev medlem: mån jun 06, 2011 15:07

McDonalds

Inläggav år2009 » lör jun 25, 2011 16:53

(bis)

Undrar Detta med McDonalds brukar ni äta deras hamburgare?
det står att det är 100%nöt kött är det sant?

Jag äter inte kött men undrar om ni beställer deras kyckling hamburgare eller äter ni fisk burgare?

Jag ser varje gång man går förbi en så sitter det många muslimska familjer med sina barn och äter Happy meal vad beställer ni till dom? varrför jag undrar det är för att min man säger det är Haram att äta deras kött. Är det sant?
(j)

Inlägg: 30
Blev medlem: lör maj 21, 2011 23:21
Ort: Stockholm

Re: McDonalds

Inläggav Carolina » sön jun 26, 2011 13:16

Jag äter ingenting på McDonalds. Inte bara för att köttet inte är halal, man skulle ju kunna äta glass, pommes och så vidare ändå utan för att jag bojkottar McDonalds.
McDonalds är ett företag som stödjer Israel, utnyttjar unga arbetare i länder med sämre ekonomi och står överlag för saker jag absolut inte kan skriva under på.

Som muslim vill jag handla solidariskt även när jag konsumerar. Jag vill uppmana alla att istället handla på till exempel Max (dem har dessutom bättre råvaror)

Jag har också sätt muslimska familjer sitta med sina barn och äta på McDonalds och jag måte säga att det svider till i hjärtat varje gång..

Användarvisningsbild
Inlägg: 467
Blev medlem: sön maj 28, 2006 11:20

Re: McDonalds

Inläggav A.N » sön jun 26, 2011 20:12

(sl)
Håller med dig Carolina, bäst att inte sätta sin fot där av många skäl. Köttet är inte tillåtet att äta eftersom det inte är halal slaktat.

Återgå till Diskussioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster