Att uttala sig nedvärderande om Sahaba (ra)

Här diskuteras sådant som inte faller under ovannämnda rubriker.

Moderatorer: Admin, Admin Basha, islampunkten

Inlägg: 7
Blev medlem: lör okt 09, 2010 22:14

Att uttala sig nedvärderande om Sahaba (ra)

Inläggav Jafari » tis mar 08, 2011 22:20

Assalamu Alaykum kära syskon inom Islam,
Efter att ha läst diskussioner och kommentarer i detta forum så vill jag bara säga att jag har en stor respekt för er öppenhet och brist på fördomar, vilket underlättar enhet och broderskap muslimer emellan.
Jag läste någonstans här om Shia muslimer och syn på Sahaba (ra), och ville dela med mig min personliga åsikt. När det gäller att svära till Sahaba(ra) så är det självklart otillåtet. Det uppstod händelser där dom inte alltid var överens men Islams överlevnad är större än enskilda konflikter, därför ska man göra allt för enhet, vilket Imam Ali(as) gjorde. Det finns som ni korrekt nämnt okunniga inom både shia och sunni grenarna. De okunniga extremisterna inom shia islam är liksom extremisterna inom Sunni islam en minoritet, och följer inte deras förebilder och imamers exempel. Dessa ska man motverka eftersom de utgör en av de största farorna för muslimerna. Denna frågan är något som splittrar oss muslimer och de som vill sprida fitna utnyttjar detta i deras Tv kanaler och dylikt.
Allah(swt) säger ,
[21:92] [TROENDE!] Ert Ummah är ett enat Ummah, och Jag är er Herre. Dyrka därför Mig!

Därför ville jag dela med mig denna videon ;

http://www.youtube.com/watch?v=aRYdg0ch ... re=related

Inlägg: 37
Blev medlem: fre feb 18, 2011 14:49

Re: Att uttala sig nedvärderande om Sahaba (ra)

Inläggav SamiribnIsmet » ons mar 09, 2011 22:28

hhh
Senast redigerad av SamiribnIsmet ons mar 09, 2011 23:23, redigerad totalt 1 gång.

Inlägg: 37
Blev medlem: fre feb 18, 2011 14:49

Re: Att uttala sig nedvärderande om Sahaba (ra)

Inläggav SamiribnIsmet » ons mar 09, 2011 22:31

jjjj

Återgå till Diskussioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster