Vill göra en Islam hemsida - Kolla hit!!!

Här diskuteras sådant som inte faller under ovannämnda rubriker.

Moderatorer: Admin, Admin Basha, islampunkten

Inlägg: 23
Blev medlem: ons aug 19, 2009 16:12
Ort: Sweden

Vill göra en Islam hemsida - Kolla hit!!!

Inläggav xkurdi » lör jan 08, 2011 14:26

Hejsan.
Jag har idag för ca 2 minuter sedan kollat på tv, en islamsk kanal på parabolen, så är det en Arabisk man som läser ur koranen, och en kurdisk som översätter.
Jag tycker om det så mycket och jag anser mig själv som en muslim, ryser varje gång jag hör sånt dära och nu vill jag verkligen förverkliga något som jag tror kan bli stort/komma hem hos dom flesta muslimer som är bosatta i sverige.

Jag vet redan hur man gör en hemsida, jag kan photoshop, kan html/css, lite seo, wordpress och lite php samt mysql.
Jag kommer inte koda hemsidan själv utan jag kommer använda WordPress som CMS system där jag kan skriva inlägg enkelt och lägga in länkar och bilder, men jag kommer göra en fin logo i Photoshop.
Anledningen till att använda WP är att mina kunskaper i kodning är inte så värst bra (håller på att utveckla den hela tiden) även om det är enormt svårt, men photoshop kan jag.

Hemsidan's namn tänkte jag ska vara något liknande: www.sve' r'i'g'e's -muslimer . se (utan mellanslag som ni förtår och dessa tecken " ' " och bindestrecket).

Syftet med hemsidan? Lära folk mera om Islam, inklusiv mig själv (Är bara 15 år) Kommer från en muslimsk familj, jag kan verkligen inte så mycket som Islam som dom flesta här men jag vet att det är den enda rätta.

Jag kommer iallfall sätta upp ett betalningstjänst, eller någon form av donation:
- Där varje person, kan skänka pengar, t.ex 30 kr, 50 kr, 100 kr osv.
- Betalningen sker antingen i form av SMS eller Att man för över pengar till ett bankkonto.
- Vad Gör Vi/Jag med pengarna? - Ger det till fattiga muslimer, muslimer runt om, bröder och systrar i irak, alla möjliga ställen!!!

Jag vill ha folk som kan vara med mig, folk som kanske t.om kan skriva artiklar/sidor om Islam på våran hemsida/blogg, kanske en represetant för hemsidan också?
Jag vill ha folk som kan "jobba" gratis, alltså inte pengar hungriga folk.

Jag registrerar domänen PÅ min bekostnad!!! - och jag vill inte ta ut Pengar från sidan eller "donations" pengar till mig själv, eller till min egen ficka!!! - ALLT ska gå till muslimer som behöver pengar/hjälp.
T.ex låt oss säga att vi en månad i kassan har 5000 kr, vi vet att någon behöver pengar, då kan vi ta en andel av dessa pengar och ge till den person som behöver (Den muslim som är i behov av mat pengar, sjukhus kostnader, medicin kostnader) utomlands osv - för här i Sverige klarar nog alla sig.

Men kolla här, hur vi kan tjäna pengar:
1. Vi kan slänga upp annonser på vår sida
2. Vi kan lägga in google adsense på vår sida

Dock vet jag inte, jag tycker inte detta är så bra då en muslimsk sida inte ska innehålla för mycket reklam.

Så vilka är med mig?
Vilka är villiga att ge pengar till våran kassa där vi Skänker dessa pengar?

Så klart kommer folket som donerar belönas också med deras namn på vår hemsida under : Donationer eller något liknande.

Men bröder och systrar - Jag vill EJ lova er att detta projektet kommer att bli av, beroende på intresset, och om vi kan få Gratis Reklam här på svensk muslim på deras startsida om det går, och jag vill inte att ni ska tro att jag/dom som kommer att driva sidan med mig (Kanske just DU), ska ta betalt för att göra detta jobb, jag vill göra det Gratis!
Att registrera domänen är inte jätte mycket för mig, men inte jätte lite heller, men det är lungt - man får det man ger...


Om ni har Fler frågor Skriv ett PM eller skriv här i Tråden.

Inlägg: 4
Blev medlem: tis dec 14, 2010 0:35

Re: Vill göra en Islam hemsida - Kolla hit!!!

Inläggav Windsurfer » sön jan 09, 2011 13:34

Mashallah, väldigt glädjande att läsa om din plan. Den skulle mycket väl kunna genomföras. Hade du själv tänkt skriva artiklar som ska publiceras på hemsidan eller är tanken att du ska samla material och lägga upp dem?.
En ide skulle kunna vara att starta en facebook-grupp, där du effektivt kan nå ut till människor världen över, dagligen, då många besöker sidan varje dag. När det sedan är dags att lansera hemsidan så kan du länka till den i gruppen, som då förmodlingen har fått en del läsare, vilket ökar chansen för att folk får information om din hemsida.

Hoppas det hjälpte : )

Wassalam.

Inlägg: 110
Blev medlem: sön apr 09, 2006 16:38

Re: Vill göra en Islam hemsida - Kolla hit!!!

Inläggav khaduja » sön jan 09, 2011 18:15

Må Allah ge dig framgång!

Användarvisningsbild
Inlägg: 467
Blev medlem: sön maj 28, 2006 11:20

Re: Vill göra en Islam hemsida - Kolla hit!!!

Inläggav A.N » mån jan 10, 2011 10:18

Salaamu aleykum!
Amin till Khadujas dua!
Vilken bra ide! Jag hjälper gärna till!

Inlägg: 23
Blev medlem: ons aug 19, 2009 16:12
Ort: Sweden

Re: Vill göra en Islam hemsida - Kolla hit!!!

Inläggav xkurdi » fre jan 21, 2011 16:35

Tack så mycket, tack till er också.
Tack för de fina orden, InshaAllah så ska jag göra hemsidan snart - men när vet jag inte.

Windsurfer: Bra plan! Jag har också tänkt på En FB Grupp - marknadsförningen blir enklare för alla kanske inte går in på sidan varje dag / men de flesta går in på facebook varje dag däremot.

Jag hade tänkt o "Ta" artiklar från andra sidor o ändra/formulera eget på och sedan slänga upp på hemsidan om ingen annan skriver artiklar åt sidan.

Dock verkar detta lite jobbigt för mig att ta tag i det hela men hoppas någon annan kan komma med fler ideér.

Återgå till Diskussioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 3 gäster