Vill dö

Här diskuteras sådant som inte faller under ovannämnda rubriker.

Moderatorer: Admin, Admin Basha, islampunkten

Inlägg: 4
Blev medlem: tis dec 14, 2010 19:34

Vill dö

Inläggav livetsfragor » lör dec 18, 2010 18:42

Har uppnåt maximal gränsen.
Orkar inte längre mer.
Är 15 år , har upplevt så mycket skit i mitt liv som ingen annan i min ålder - någonsin har gjort (en ren jävla hypotes)

Vill dö, går hos psykolog, mår verkligen inte bra, mycket ilska i mig.

Förlåt för att jag uttrycker mitt hat här inne, men så blev det bara , kanske ödet?

Har aldrig varit otacksam för något men nu kommer droppen.

Dör jag inte kommer jag ta självmord.
Älskar verkligen gud över allt men ibland är allt svårt, ni vet inte vem jag är....

Är detta mitt sista meddelande vill jag säga:
Jag vill dö, jag har inget bra liv, jag älskar inte min familj - utan hatar er mest.
Jag hatar folk bara.

Tyvärr, man kan inte leva för någon annan, och jag hoppas verkligen jag inte återfödds i denna värld med vidriga människor.

Inlägg: 1060
Blev medlem: mån mar 05, 2007 2:47

Re: Vill dö

Inläggav b » lör dec 18, 2010 19:50

...
Senast redigerad av b tor mar 31, 2011 19:26, redigerad totalt 1 gång.

Inlägg: 4
Blev medlem: tis dec 14, 2010 19:34

Re: Vill dö

Inläggav livetsfragor » lör dec 18, 2010 19:52

Ok, försökte du vara lustig eller?
Just sånna som dig är det man hatar helt random, vet inte vem du är, du är säkerts någons älskling, pappa, bror, syster, mamma, jag vet inte vem du är, men dra.

Inlägg: 16
Blev medlem: ons nov 24, 2010 23:10

Re: Vill dö

Inläggav Nora77 » lör dec 18, 2010 19:54

Har du någon du skulle kunna prata med ? en kompis ,lärare nån du känner förtroende för ? Det är starka och svåra känslor att handskas med helt ensam.
Senast redigerad av Nora77 lör mar 05, 2011 23:40, redigerad totalt 1 gång.

Inlägg: 1060
Blev medlem: mån mar 05, 2007 2:47

Re: Vill dö

Inläggav b » lör dec 18, 2010 19:56

...
Senast redigerad av b tor mar 31, 2011 19:26, redigerad totalt 1 gång.

Inlägg: 110
Blev medlem: sön apr 09, 2006 16:38

Re: Vill dö

Inläggav khaduja » lör dec 18, 2010 20:22

Det är bra att du talar om för någon hur du mår.
Vill du berätta vad som hänt som får dig att må så här dåligt?

Inlägg: 4
Blev medlem: tis dec 14, 2010 19:34

Re: Vill dö

Inläggav livetsfragor » lör dec 18, 2010 20:26

nee vi kan ta en fika i helvetet/paradiset.
Vet inte vart jag kommer hamna, vet inte om gud kommer älska mig.
Har begått flera synder i mitt liv men inga "allvarliga".

aldrig gjort något som skadar någon fysiskt eller något.
har inte ens pussat en tjej.

Finns många saker som fått mig att må dåligt, vet inte varför jag ska plågas, e detta bara att gud testar mig eller?

har ett jävla helvete hemma, vill inte till ngn fosterfamilj (vet att man kan gå dit) och så.
Vill bara bo ensam i egen lägenhet om jag nu ska leva.

Vill heller inte att folk ska tycka synd om mig

Inlägg: 110
Blev medlem: sön apr 09, 2006 16:38

Re: Vill dö

Inläggav khaduja » lör dec 18, 2010 21:24

Verkar vara många saker du tänker på.
Är det vad som händer hemma som är värst just nu? Varför tror du att du ska hamna i fosterfamilj?
När man mår väldigt dåligt kommer gärna de där tankarna "varför jag" och man undrar var man kommer att hamna. Skriv gärna igen om du vill berätta mer om vad som hänt och vad du tänker på.

Inlägg: 12
Blev medlem: tor jun 17, 2010 14:14

Re: Vill dö

Inläggav maimona » lör dec 18, 2010 21:35

(sl)

Jag tror att socialen kan hjälpa dig, de är till för att hjälpa ungdomar och vuxna som går igenom svårigheter. Du är 15 år och du har mycket att säga till om, om det skulle bli aktuellt med en fosterfamilj. Men om du absolut inte vill ha med de att göra så försök att hitta någon livlina att ta tag i.

Du kan försöka ta din "tillflykt" hos personer som känns trygga och som får dig att må bra eller i alla fall lite bättre. Eller försök att ta din "tillflykt" i något hobby eller sport som du tycker är roligt då behöver du inte vara så mycket hemma. Du säger att du har mycket ilska inom dig, kanske kan du bli av med en del genom att börja träna någon kampsport eller boxning? En person berättade för mig om hans jobbiga barndom och han sa att han överlevde på grund av att han fick ett fotbollsintresse, han blev bra på sporten och träffade bra människor genom fotbollen.

Du är snart vuxen och kan då ha ett eget boende försök att ha det som mål för att orka kämpa och välja att leva vidare. Kom ihåg att Gud älskar dig och han vill inte att du ska skada dig, han vill att du ska vara stark och hitta en lösning i din svåra situation. Så försök vara stark och be att Gud hjälper dig, be honom om vägledning, styrka och att han ska skydda dig från det onda. Gud hör dina böner.

Det är bra om du läser Koranen, det kommer sprida ljus i ditt hjärta och du kommer att känna det lättare.

Jag tror att Gud har en speciell plan för dig om du tar dig igenom din situation och väljer att kämpa vidare.

Jag skickar dig en länk till BRIS som står för barnens rätt i samhället, det är en organisation med vuxna som hjälper barn. De är inte socialen. Dit kan du kravlöst ringa eller maila och prata med vettiga personer. Jag har själv träffat dem då jag var på studiebesök där. Om du ringer och mailar dem så är det helt okej för dig att vara anonym.

http://www.bris.se/?pageID=327
Senast redigerad av maimona sön dec 19, 2010 1:07, redigerad totalt 1 gång.

Inlägg: 4
Blev medlem: tis dec 14, 2010 19:34

Re: Vill dö

Inläggav livetsfragor » sön dec 19, 2010 1:05

Vänta lite..du vill att jag ska läsa koranen?

Jag har knappast en fridfull miljö hemma, och jag ska läsa koranen?
Tror du att jag blir en "älskvärd" person hos gud om jag läser koranen än att jag inte gör det?

Det tror inte jag på, jag är bara vanlig muslim, vill leva ett normalt liv.
Om ni ska komma med sådanna kommentarer som att läsa koranen osv så kan ni spara er själva lite knapptryck och tid, för jag vill inte börja läsa koranen även om det är den viktigaste och största och vackraste boken som någonsin har skapats.

Ifall jag dör vill jag ändå säga att jag inte haft ett bra liv om man ser det genom en helhets bild, har blivit bortskämmd några gånger men vad tjänar det till?

Begår jag något dummt så kommer jag säkert skriva ett litet avskedsbrev här.
nu ska jag snart sova, hoppas jag aldrig vaknar mer - då inser personerna som fått mig att må dåligt vad som har hänt.

Inlägg: 12
Blev medlem: tor jun 17, 2010 14:14

Re: Vill dö

Inläggav maimona » sön dec 19, 2010 1:19

(sl)

Jag försöker bara ge dig lite förslag på saker du kan göra som kan få dig att må bättre. Jag dömer inte dig,... Jag kan förklara vad jag menar med det här med att jag tror att Gud har en speciell plan för dig om du kämpar vidare här i livet. Om du tar din ilska och besvikelse och försöker omvandla den energin till positiv energi så kommer du kunna bli en riktig stark person med en ljus framtid.
Jag önskar dig allt det bästa och förlåt om jag inte kunnat vara dig en bättre hjälp. Kanske kan du ändå kontakta BRIS, de är bra att ha att göra med...

Användarvisningsbild
Inlägg: 467
Blev medlem: sön maj 28, 2006 11:20

Re: Vill dö

Inläggav A.N » sön dec 19, 2010 9:36

(sl)
Jag hoppas att du vaknat till en lite bättre dag inshAllah!
Om man har varit prövad länge och sökt hjälp på olika sätt men allt bara är hopplöst och sedan blir så arg på allt som du beskriver då är det ett gott tecken! Ilskan som du känner är kraften som kommer att ta dig ut ur det här med Allahs hjälp! Alla människor har ett ljus inom sig och en kraft från Allah, ingen annan kan hitta den åt dig men du kan hitta den själv.

Efter att vreden har lagt sig kan du börja processen att acceptera och förlåta, men så länge du känner vreden är det bästa du kan göra att kanalisera den på något sätt... fysisk aktivitet, städa, skriva av dig allt du är arg på... jag vet inte vad som passar just dig men jag vet att det finns många sätt. Skäms inte för ilskan den är tillåten så länge du inte gör något galet.

Alhamdulillah att du inte har gjort några stora synder, allt det dåliga som hänt dig kommer att vändas till belöning, slösa inte bort chansen till den belöningen genom att ge upp.

Inlägg: 110
Blev medlem: sön apr 09, 2006 16:38

Re: Vill dö

Inläggav khaduja » ons dec 29, 2010 15:29

Hur har det gått för dig "livetsfrågor"?

Inlägg: 30
Blev medlem: lör maj 21, 2011 23:21
Ort: Stockholm

Re: Vill dö

Inläggav Carolina » sön jun 26, 2011 13:31

Hej!
Gjorde riktigt ont att läsa det här inlägget. Jag hoppas att det inte är försent att svara på.
Du säger att du älskar Gud med inte vill leva längre för att saker har hänt i ditt liv.

Jag ber dig titta på våra älskade profeter. Dem gick igenom svåra prövningar, jag kan inte komma på en enda profet som inte hade ett tufft liv. Men dem visste att det var prövningar, och med sin tro på Gud gick dem igenom dem.

Livet kan vara fyllt av smärta och man kan känna hoplöshet men det får inte gå ut över ens tillit till Gud. Ingen människa har rätt att bestämma när livet tar slut, vi måste alltid försöka ta oss igenom svåra tider i livet, hur ont det än går.

Vägen till paradiset är fyllt av hinder och prövningar som den troende ska ta sig förbi och på så sätt visa sin tillgivenhet till Gud.
Vägen till helvetet är mycket enklare att följa.

Lita på din tro och på att saker kan bli bättre, vi har ingen aning om hur framtiden ser ut, det vet bara Gud.

Jag hoppas du kan finna din styrka i tron, jag hoppas att du kan ta hjälp av din omgivning.

Skriv till mig om jag kan hjälpa dig på något sätt eller om du vill prata. Ibland är det skönt att den man pratar med inte känner än.

Insha Allah du kommer gå ur det här som en starkare människa.

Återgå till Diskussioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster