Ökat terrorhot i Europa?

Här diskuteras sådant som inte faller under ovannämnda rubriker.

Moderatorer: Admin, Admin Basha, islampunkten

Användarvisningsbild
Inlägg: 114
Blev medlem: mån jul 09, 2007 18:59

Ökat terrorhot i Europa?

Inläggav Lemon T » mån okt 04, 2010 15:19

Läst diverse nättidningar där det berättas att terrorattentat kan vara på gång. "Ökat terrorhot inom europa"
Är väl på tiden att USA och dess allierade fejkar ett terrorattentat igen...
Jag är en Broder - Konvertit

Användarvisningsbild
Inlägg: 5
Blev medlem: ons sep 29, 2010 2:04

Re: Ökat terrorhot i Europa?

Inläggav fatma_mosa » mån okt 04, 2010 21:22

Vad jag fick läsa i metrotidningen så va sverige delvis inräknad i detta och från ingen varning så fick dom tydligen en 4a på terror varning.

Inlägg: 1060
Blev medlem: mån mar 05, 2007 2:47

Re: Ökat terrorhot i Europa?

Inläggav b » tis okt 05, 2010 0:27

...
Senast redigerad av b fre apr 01, 2011 3:38, redigerad totalt 1 gång.

Krankillen

Re: Ökat terrorhot i Europa?

Inläggav Krankillen » fre okt 08, 2010 18:06

Vad trodde vi skulle hända när vi skickade soldater till Afghanistan? Jag hörde igår på radio att självmordsbombare hade svenska soldater i sikte. Jag har hela tiden sagt det, om vi provocerar så kommer bomber att detonera i svensk mark, det är givet. Om någon gör min familj illa kommer jag att ta till vedergällning, precis som amerikaner, Muslimer, Kristna, Judar etc... Vi hade chansen att ta hem soldaterna under valet, men vissa av våra bröder tyckte att det är haram att rösta i en demokrati, vissa andra trodde att dom skulle bli rika genom att rösta på alliansen.

Inlägg: 110
Blev medlem: sön apr 09, 2006 16:38

Re: Ökat terrorhot i Europa?

Inläggav khaduja » tis okt 12, 2010 18:21

(sl)
Jag som nyss är hemkommen från flera flygningar med en europeisk avfärdsort och/eller destination kan meddela att säkerhetskontrollen på flygplatserna är i alla fall i full gång med att skrämma gamla farbröder med traditionell muslimsk klädsel, kroppsvisitera muslimska kvinnor och rota i folks bagage flera gånger innan ombordstigningen.
4 gånger av 4 möjliga blev jag fast i säkerhetskontrollen, 3 visiteringar och en extra genomsökning av bagage pga "oidentifierad stor massa" (det var en bok). Om någon undrar så bar jag vanliga färgade sjalar och västerländska kläder, inget som förknippas med extremism.
Om denna nypåkomna nit ökar vår trygghet - det vete sjutton. Jag tyckte det var extra olustigt att se hur de hetsade och stressade den gamle mannen.
ws Khadija

Krankillen

Re: Ökat terrorhot i Europa?

Inläggav Krankillen » tis okt 12, 2010 20:03

Man kan se saker och ting från en ljus sida. Jag har tänkt på en värld av muslimer, en värld som står på fem pelare, allmosan gör att ingen går hungrig, dom muslimska värdena om ocker gör att ingen går fattig. Detta är ett hot mot att rika kan leva på fattigas bekostnad. obs, ta detta som en teori, jag har inga källor att styrka mitt påsående.

Inlägg: 110
Blev medlem: sön apr 09, 2006 16:38

Re: Ökat terrorhot i Europa?

Inläggav khaduja » ons okt 13, 2010 12:11

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/te ... 052869.svd

En intressant artikel som jag rekommenderar. Särskilt intressant att de cirka 500 terrorbrott som Europol har i sin statistik INTE har koppling till islam/muslimer. Något år innan var det 1 (ett) av 498 terrorbrott som hade muslimsk gärningsman. Så hur motiverar man klappjakten annat än med mytbildning?

Återgå till Diskussioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster