Bönefråga

Här diskuteras sådant som inte faller under ovannämnda rubriker.

Moderatorer: Admin, Admin Basha, islampunkten

Användarvisningsbild
Inlägg: 1697
Blev medlem: ons apr 19, 2006 14:18

Bönefråga

Inläggav N_N83 » mån maj 24, 2010 18:40

(sl)

Tänkte fråga om hur jag ska slå ihop bönerna när jag inshaAllah reser igen här då.Har aldrig lärt mig reglerna riktigt kring det.Om inte imamen hinner svara så hoppas jag att någon kunnig kan hjälpa mig inshaAllah.

Jag hinner be Asr innan avgång på flygplatsen men Maghrib kommer gå in när jag sitter på planet på väg till Kina.Medans jag flyger kommer alltså Maghrib,Isha,och Fajr gå in både svensk och kinesisk tid.Kina ligger + 6 timmar och där kommer jag befinna mig i ca 7 timmar när jag mellanlandar men jag vet inte vad Kina har för bönetider.Ska jag be efter svensk tid då eller? För om jag gör det hinner Duhr gå in medans jag är i Kina men Asr går in medans jag sitter på planet till Malaysia.

Blev själv lite förvirrad av min text nu men hoppas ni hängde med.Vilka böner slår jag ihop och när? Hur gör jag de 7 timmar jag väntar i Kina..ska jag försöka fixa deras bönetider eller kan jag på något sätt räkna ut dem själv? Hur är reglerna kring det där egentligen som resande...jag tror det är enklare än vad jag gör det till.Har frågat runt lite men folk säger olika.

Svar uppskattas snarast möjligt inshaAllah wa jazakum Allah kheyr.
Gör Duaa mina kära syskon.
"When the student is ready,the teacher appears"

Användarvisningsbild
Inlägg: 1697
Blev medlem: ons apr 19, 2006 14:18

Re: Bönefråga

Inläggav N_N83 » mån maj 24, 2010 18:43

Just det,passar på och skriver det här nu...om någon önskar något särskilt från Malaysia så skicka pm innan kl 15:00 imorgon inshaAllah så ska jag försöka fixa det.
"When the student is ready,the teacher appears"

Återgå till Diskussioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster