Hjälp mig?

Här diskuteras sådant som inte faller under ovannämnda rubriker.

Moderatorer: Admin, Admin Basha, islampunkten

Inlägg: 1
Blev medlem: tis sep 08, 2009 20:37

Hjälp mig?

Inläggav BelmaDz » ons sep 09, 2009 22:20

Hej allihopa, (Selam Aleykum)

jag är en 20-årig tjej som kommer ursprungligen från Bosnien. Jag är född som muslim och hela mitt liv har min religion varit min trygghet och präglat min vardag. Jag kan inte påstå att jag eller någon i min familj har anammat religionen till fullo, men vi gör så gott vi kan. Vi kommer från ett land där kommunism har varit den rådande ideologin fram till början av -90talet, vilket har gjort att muslimer därifrån har fått något av en nystart att sedan kommunismens fall.

Hursomhelst så har jag sedan en tid tillbaka mått väldigt dåligt. Jag studerar på universitet och läser psykologi. Vi har fått läsa ett mångfald böcker som behandlar olika existensiella teorier samt psykiska sjukdomar. Jag har sedan dess haft tankar och känslor i mig som jag absolut inte vill ha. Jag har börjar tvivla på min tro och känt att många delar inom religion låter för utopiska och otroliga. Jag har vid ett par tillfällen försökt diskutera detta med min familj, men de har endast tystat ner mig och sagt att jag inte får säga så eftersom jag syndar. Jag har sedan dess utvecklat en stark ångest och jag har oerhört dåligt samvete för dessa tankar och känslor. Jag vill mer än något annat komma tillbaka till min religion och åter igen hitta min tro. Det är en hemsk vardag för mig då jag hela tiden känner mig som en syndare. Jag har börjat hata mig själv för att jag är som jag är. Vem jag än vänder mig till inom min vänskapskrets eller familj så blir jag avböjd.

Jag hoppas att jag inte blir betraktad som respektlös då jag skriver detta, eftersom jag vet att många som är medlemmar på detta forum är starkt troende. Jag vill inget annat än att känna som ni. Min fråga till er är hur ska jag gå tillväga? Jag vädjar om er hjälp.

Vänliga hälsningar,

er syster, Belma

Återgå till Diskussioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst