Vår rätt att uttrycka vår tro

Här kan man diskutera sådant som är relaterat till den malikitiska rättskolan
Inlägg: 3
Blev medlem: mån jan 03, 2011 19:03

Vår rätt att uttrycka vår tro

Inläggav ElCid » tis jan 04, 2011 23:29

Jag är ny här, Jag är inte muslim, jag följer profeten عيسى, 'Īsā
före mig är han inte bara en profet utan även Guds incarnerade Ord, fylld av nåd och sanning,
men jag skriver inte till er för att debattera hur den barmhärtige, ende sanna Guden skall tillbedjas.

Jag skriver till er för att vi har ett gemensamt intresse: rätten till vår respektive tro och våra respektive traditioner.

Jag skrev ett öppet brev till Hallands muslimer i Hallands posten, men det ville ( eller vågade )
man inte publicera.

Vad jag tycker mig se är att de så kallade "humanisterna" en lobbygrupp av totalt fanatiska ateister använder er som ett argument för att försöka utrota och bannlysa de kristna traditionerna, trots att det är i sitt eget intresse de talar.

De försöker använda er som ett slagträ mot oss i kampen för det 100% sekulära samhället,
men de bryr sig inte om det ni håller heligt, när de är klara med oss kommer de att vända sig mot er för att kräva att ni ska anpassa er tro efter deras Gudlösa ideal, så som ett könsneutralt äktenskap, och så som att inget är rätt eller fel.

Och vad värre är ar att de genom hatt hålla fram er som skäl i sin oheliga kamp
spelar rasister och andra avgrundsyndare i händrena.
Sverige demokraterna använder det svenska folkets känsla för sina egna traditioner
till att försöka vända de otrygga emot er, de använder ateistpropagandan som ett skäl till
att vi ska misstro varandra istället för att leva sida vid sida.
de vill söndra och härska.

Kort sagt har Jag sökt mig hit för att jag söker dialog med människor i de andra
semitiska monoteistiska .

må Ibrahims/Abrahams Gud som skapat oss alla välsigna er / ElCid

Inlägg: 1060
Blev medlem: mån mar 05, 2007 2:47

Re: Vår rätt att uttrycka vår tro

Inläggav b » ons jan 05, 2011 0:45

Senast redigerad av b ons jan 05, 2011 11:43, redigerad totalt 1 gång.

Inlägg: 3
Blev medlem: mån jan 03, 2011 19:03

Re: Vår rätt att uttrycka vår tro

Inläggav ElCid » ons jan 05, 2011 7:34

Att posta artikeln vore lite knepigt eftersom jag inte har den kvar.
det är ett bra tag sedan jag skrev den och jag har den inte kvar, men nu blev den aktualiserad igen på grund av allt tjafs kring skol avslutningar, Det komiska är att det finns två skolor i samma samhälle där den som består av en klar invandrarmajoritet avslutar terminen i en kyrka medans den skolan som består av en infödd svensk majoritet har flyttat sig mot majoritetens vilja till en ful och svettig jympasal med hänsyn till det mångkulturella samhället, snarare tycker jag att det verkar handra om det Okulturella samhället, Givetvis huger rasisterna på med att i artikel efter artikel vädja till folkets skräck för att bli marginaliserade, bli gäster i sitt eget land, jag anser att Humanisterna använder er till att skapa en splittring som bara leder till ont.
för ett par dagar sedan snubblade jag över denna site när jag letade efter något helt annat.

visa gärna rätt plats, för denna tråd det har jag inget emot.
nu till ett par mera teologiska frågor.

kan någon sammanfatta skilnaderna mellan

sunniter shiiter och mohabiter ?
Jag anser att om man vill veta något skall man fråga dem som vet, inte de som bara tycker och
tror.
om någon vill förstå den kristna tron så skall han fråga en sådan som jag, inte en sådan som sturmark och hans religionsfientliga armé av ateister.
det samma gäller givetvis Islam vill jag veta något om islam ska jag inte fråga det danska folkepartiet.

Har under en period funderat över att ta kontakt med en imam någonstals i halland men inte vetat riktigt var jag skulle börja.

Återgå till Maliki-fiqh

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst