Hjälpa revertiter/konvertiter

Forum för muslimer från Danmark, Norge, och Finland. Det går bra att skriva på alla nordiska språk eller engelska.

Moderator: Admin Basha

Inlägg: 5
Blev medlem: lör jun 12, 2010 10:33

Hjälpa revertiter/konvertiter

Inläggav Ukhti S. » tor mar 03, 2011 18:37

As Salamu Alaykum Wa Rahmatullahi Wa Barakatuh

Må mina systrar och bröder vara i bästa hälsa och iman, Ameen.

Som Muslimer så ska vi alltid kunna hålla ihop Insha'Allah och hjälpa varandra.
Det är dessutom mycket viktigt att vi hjälper nya Muslimer som omfamnar Islam.

Jag undrar om det finns någon organisation för Nya Muslimer eller förening här i Norden som hjälper revertiter/konvertiter.
Det finns en person som bor i Algeriet och skulle vilja hjälpa Nya Muslimer genom att lära de om Islam, om Koranen, Hadith etc.
Han kan bara tala Engelska och Arabiska, och han vill som Muslim hjälpa revertiter/konvertiter med Allah's hjälp, Insha'Allah.
Jag är mycket tacksam om ni vet om någon sådan organisation eller om ni kommer med några råd och förslag.
Insha'Allah blir ni också belönade av Allah för er hjälp.

JazakumAllahu Khairan wa BarakAllah feekum!
Wa Alaykumusalam Wa Rahmatullahi Wa Barakatuh,
Ukhti S.

Allah is my Support, the Qur'an and Sunnah is my Guide and the Paradise is my Goal!

Användarvisningsbild
Inlägg: 318
Blev medlem: mån apr 03, 2006 11:54
Ort: Norsborg

Re: Hjälpa revertiter/konvertiter

Inläggav UmmAbdallah » tor mar 03, 2011 22:32

(sl)

Det låter väldigt fint och denne man har säkert de bästa avsikter, men det känns lite tveksamt att någon i ett annat land som inte talar svenska ska hjälpa nya svenska muslimer. Jag tror mer på att bygga upp bra gemenskaper och former för lärande här på plats så att säga. Kheyr insha Allah.
Guds Sändebud, må Guds frid och välsignelser vare med honom, sade: ”Paradiset är deras byte som samlas och minns Allah"

Återgå till Norden

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst