Förbjuda topless-solning i Turkiet.

Här kan man diskutera om hur och vad du kan göra för att bli en bättre muslim

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Inlägg: 2
Blev medlem: lör apr 30, 2011 20:21

Förbjuda topless-solning i Turkiet.

Inläggav Beyaz » ons jun 22, 2011 11:46

Salaam alaikom

Jag är turk och är bosatt i både Sverige och Turkiet. I Turkiet är det tillåtet att sola topless endast pga att turkarna inte vill vara otrevliga mot turisterna.

Jag känner obehag av att ett muslimskt land ska behöva tillåta sådant och det gör dom till sämre muslimer(Bara Allah kan veta) som inte försvarar sin religion för pengar och turisters skull.

Jag skulle göra allt för att kämpa emot detta! Jag vill inte gå till stranden med mina barn om dom ska behöva se sådant här, men även om jag inte går till stranden alls så är lagarna på tok FEL! Jag anser att sådant inte bör vara lagligt i något muslimskt land och jag undrar vad jag kan göra för att ifrågasätta detta? Jag som ensam person kan väl knappast göra mycket men det lär ju vara fler än jag som är emot detta och InshaAllah Gud hjälper Turkiet och dessa kvinnor på rätt väg. Och jag är beredd att hjälpa till också med allt jag förmår och min kärlek till ALLAH.

Inlägg: 7
Blev medlem: lör apr 09, 2011 1:25
Ort: Landskron

Re: Förbjuda topless-solning i Turkiet.

Inläggav Patricia.Sandell » tis jul 19, 2011 3:24

Hej, jag är inte muslim, men kan samtidigt förstå din oro då jag själv har funderingar kring att konvertera. Men jag tror inte att de som bestämmt att det ska vara Ok för andra att sola topless är dåliga muslimer på grund utav det valet. Jag tror att varje individ får stå för sig själv i det valet, de som väljer att sola topless är troligen inte själva muslimer och ser inget fel i det. Så för de personer som anser att det är fel är det ju bara till att föregå med gott exempel. Man kan inte tvinga på någon annan sin tro, likväl som man inte kan tvinga personer till något sådant. För om lagen om hur de ska klä sig på stranden skulle gå igenom, vad skulle komma näst, en lag om hur långa kjolar kvinnorna måste ha och så vidare. Det måste få vara ett inviduellt beslut så länge det inte skadar någon. Och jag tror som sagt inte att det gör de ledande personerna i landet till dåliga muslimer. Men det är bara vad jag tror.

Vill du försöka göra någon skilnad så skulle nog brev till någon utav de ledande personerna ge bäst effekt, eller demonstrationer kanske. Pröva dig fram. Vill du verkligen gå in för det här så bör det finnas adresser att skriva till på Google eller Yahoo. Lycka till med det du tar dig för InshAllah.

Många vänliga hälsningar, Patricia
By Grace are we saved !

Användarvisningsbild
Inlägg: 114
Blev medlem: mån jul 09, 2007 18:59

Re: Förbjuda topless-solning i Turkiet.

Inläggav Lemon T » sön aug 07, 2011 13:50

Islam ska erövra Turkiet igen.
Jag är en Broder - Konvertit

Återgå till Hur blir man en bättre muslim

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst