En sann historia om en ung kille

Här kan man diskutera om hur och vad du kan göra för att bli en bättre muslim

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Användarvisningsbild
Inlägg: 23
Blev medlem: fre maj 28, 2010 14:46

En sann historia om en ung kille

Inläggav Um Nor » tor okt 14, 2010 14:18

Ali, en ung man på 22 år, dog inte för mer än 1 vecka sedan. Nu undrar ni vem den här ungen mannen var och varför jag skriver just om honom. Läs vidare så ska du få veta inshaAllah!


Ali skulle börja på universitetet när han för en vecka sen plötsligt föll på golvet, han hade fått en hjärninfarkt (det han hade fått var aneurysm (pulsåderbråck), en bråck är en onormal utbuktning på en artär, och om den blir för stor spricker den). Han hade blivit opererad samma dag under 7 timmar. När Ali kom ut från operationen gjorde han shahada med sitt finger och han var fortfarande medvetslös. De hade lagt honom på intensiven och observerade hans tillstånd.

Dagen därefter, blev han hjärndöd men hjärtat slog. Efter ett dygn innan hans hjärta stannade så log han och dog sen. Vi hade fått veta att han var en otroligt god son, vän, bror och tjänare till Gud. En ung man på 22-års ålder, bland en otroligt svår tid och samhälle, levde så fint enligt Islam. Han var en trogen tjänare, var vaksam om sina böner; han väckte sina föräldrar till morgonbönen. Till sin syster sa han: Varför har du slöja på dig om du inte vaknar till morgonbönen, jag ska fixa din mobil och sätta på alarmet så att du vaknar till morgonbönen. Han hade alltid pärlböner med sig. På hans facebook sida hade han angett Koranen som sin favoritbok. Han hade sagt till sin mamma att han önskade att han skulle dö ung för att inte samla på sig synder. Hans sista sms till hans kompis, en dag innan händelsen, var:säg detta 10 ggr om dagen - la ilaha ila alah wahdoho la sharika lah laho almolk walaho alhmdo wahoa 3ala koli shai qadir.

Må Allah förlåta honom och ge honom den bästa platsen i Paradiset. Må Allah ge hans föräldrar och syskon tålamod och styrka att uthärda denna svåra situation.

Vi alla kommer att samlas åter till Gud, vi tillhör Allah och till Honom ska vi återvända.

Ingen av oss vet när vi ska återvända till Gud, så det gäller att förbereda sig väl, det kan vara hur nära som helst. Slösa inte på tiden.
Profeten Muhammad (saw)sade:
"Gud den Allsmäktige har sagt: Adams son, om så dina synder nådde ända upp till molnen på himlen och du bad Mig om förlåtelse så skulle Jag förlåta dig."

Användarvisningsbild
Inlägg: 467
Blev medlem: sön maj 28, 2006 11:20

Re: En sann historia om en ung kille

Inläggav A.N » tor okt 14, 2010 14:24

(sl)
MashAllah tack för att du delade med dig! Ett väldigt vackert slut, må Allah ge oss alla ett gott slut (husnul khatimah) Amin! Må Allah ge honom den bästa av platser och göra hans grav till en trädgård och låta honom samlas med de rättfärdiga och Profeterna! Amin! Må Allah underlätta sorgen för hans närstående och ge dem mycket barakah av de goda råd och det goda exempel han lämnat efter sig! Amin!

Al Faiha!

Användarvisningsbild
Inlägg: 23
Blev medlem: fre maj 28, 2010 14:46

Re: En sann historia om en ung kille

Inläggav Um Nor » tor okt 14, 2010 15:06

Amin Inshallah. Tack syster för din fina dua!
Profeten Muhammad (saw)sade:
"Gud den Allsmäktige har sagt: Adams son, om så dina synder nådde ända upp till molnen på himlen och du bad Mig om förlåtelse så skulle Jag förlåta dig."

Återgå till Hur blir man en bättre muslim

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster