Lär mig blev muslim för 14 dagar sedan!!

Här kan man diskutera om hur och vad du kan göra för att bli en bättre muslim

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Användarvisningsbild
Inlägg: 5
Blev medlem: ons sep 29, 2010 2:04

Lär mig blev muslim för 14 dagar sedan!!

Inläggav fatma_mosa » ons sep 29, 2010 15:54

Jag förlovade mig för 14 dagar sedan och jag vill lära mig mera ang vad som är haram och halal och mer ingående hittar inget på nätet typ vad som gäller när man träffar andra personer hur man ska uppträda inför andra i hemmet med mera...
skriv och berätta...

Användarvisningsbild
Inlägg: 318
Blev medlem: mån apr 03, 2006 11:54
Ort: Norsborg

Re: Lär mig blev muslim för 14 dagar sedan!!

Inläggav UmmAbdallah » ons sep 29, 2010 20:39

Assalaamu aleykum

Välkommen till forumet och gratulationer till ditt nya liv som muslim!

Detta är början på en lång resa, och målet på resan är Allah den Upphöjde. Därför är mitt råd att du lär känna Honom, blandannat genom att läsa Koranen och genom att ta del av Profetens uttalanden, Guds frid och välsignelser vare med honom. Det är inte att rekommendera att söka kunskap via internet i första hand utan det bästa är om du kan hitta någon som är kunnig inom islam och träffa andra muslimer. Om du bor på en större ort så brukar detta inte vara så svårt.

En bra början är att lära sig be, eftersom det är det starkaste bandet mellan dig och din Herre. När det gäller grundläggande kunskap om religionen och samanfattning av sociala och moraliska regler finns ett litet trevligt häfte översatt till svenska av Ask Gasi som heter Ilmihal.

Önskar dig all välgång!
Guds Sändebud, må Guds frid och välsignelser vare med honom, sade: ”Paradiset är deras byte som samlas och minns Allah"

Återgå till Hur blir man en bättre muslim

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst