Mawlid,Eid, Valentines day, New Year - Can I Celebrate This?

Här kan icke-muslimer diskutera och ställa frågor om allt som rör Islam.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Nadirun_Mubin

Mawlid,Eid, Valentines day, New Year - Can I Celebrate This?

Inläggav Nadirun_Mubin » mån jan 24, 2011 17:28

Mawlid, Eid, Valentines day, New Year - Can I Celebrate This? - Abu Mussab Wajdi Akkari
(sl)
Vissa kanske har svårt att ta nasihah från någon yngre - men må Allah underlätta det för dem - Amin
Videoklippet borttaget pga olämpligt innehåll se "regler för postinig i diskussionsforom" Mvh/Mod
Framgår även här att det härstammar från shia, subhanAllah

För dem som inte orka spendera en timme av sin tid för att lyssna på bevisen
Så finns ett kortare klipp med vår broder Sheikh Assim
Videoklippet borttaget pga olämpligt innehåll se "regler för postinig i diskussionsforom" Mvh/Mod
Och den som tycker 5 minuter är för mycket av deras tid..
Videoklippet borttaget pga olämpligt innehåll se "regler för postinig i diskussionsforom" Mvh/Mod
Senast redigerad av Nadirun_Mubin tis jan 25, 2011 5:04, redigerad totalt 2 gånger.

Inlägg: 42
Blev medlem: mån apr 17, 2006 23:29

Re: Mawlid,Eid, Valentines day, New Year - Can I Celebrate T

Inläggav Solborg » tis jan 25, 2011 0:17

Må Allah vägleda oss och låt oss dö som muslimer ameen ya rabb. Spara på krutet så du orkar hela vägen, bränn inte ut dig själv broder. Kom ihåg detta när din energi är slut och hjärtat känns slött att det finns mer i Islam för dig än vad du har fått presenterat. Islam är en ocean fylld med andlighet och barmhärtighet. Många av oss har varit där du är nu, en del klarade sig och en del lämnade hela religionen.

Maasalama

/Solborg

Nadirun_Mubin

Re: Mawlid,Eid, Valentines day, New Year - Can I Celebrate T

Inläggav Nadirun_Mubin » tis jan 25, 2011 4:24

Må Allah vägleda oss och så vi kan leva som muslimer och dö på religionen -amin

Har du ens lyssnat på din broder Abu Mussab?

Jag förstår du menar väl broder men detta handlar om att lämna en sak som Profeten salawat aldrig förespråkat.

Fick mig att tänka på denna aya
SÄG: "Om allt hav blev till bläck för [att uppteckna] min Herres ord, skulle havet helt visst sina förr än min Herres ord hade uttömts; och [så skulle det vara] även om hav lades till hav."

Men akhi islam är Quranen och Profetens salawat väg.
T.ex du solborg kan inte komma och innovera en dyrkan eller något som ska föra en närmare Allah, om du inte förståss har bevis från Allahs tal eller Profetens salawat ord.

(sl)

Återgå till Nyfiken på Islam?

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster