Harram för män att raka sig.
Moderatorer: Admin, Admin Basha
249 inlägg
• Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
akhi där va du lite lustig;)
men det stavas med två rr, om ja minns rätt är det shedda över RA, Allahu alim.
men där va du lite lustig;P
men det stavas med två rr, om ja minns rätt är det shedda över RA, Allahu alim.
men där va du lite lustig;P
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
[Visst, du kan läsa Koranen innantill, det kan vem som helst.]
[Problemet är att du inte kan förstå den.]
Detta är vad Allah säger gällande hans skrift.
[18:1] الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَنزَلَ عَلَى عَبْدِهِ الْكِتَابَ وَلَمْ يَجْعَل لَّهُ عِوَجَا[
[18:2] قَيِّمًا لِّيُنذِرَ بَأْسًا شَدِيدًا مِن لَّدُنْهُ وَيُبَشِّرَ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا حَسَنًا
------------
Syster du kan inte tala för mitt hjärta och du besitter inte den kunskap, endast Allah gör det.
Syster Quranen är en påminnelse att reflektera över innan man hamnar i graven, och Quranen är kartan till eviglycka och mitt hjärta är kompasset som berättar för mig då en aya talar för eller mot mig, och tauba är mitt segel som sätter mig på rätt spår mot Allah och hans paradis.
[Du är som en 3-åring som fått ett pussel, och efterom han är för liten för att kunna lägga pussel, stoppar han bitarna i munnen eller kastar dem runtomkring sig. Förståelse är något annat. Det är att kunna sätta ihop alla pusselbitar till en helhet som avspeglar sunnan.]
-Först och främst är en 3 åringen renare än någon annan på denna sida och dess hjärta är fyllt med nur, 3åringen känner Allah bättre än någon av oss här och söker ständigt Allah med dess hjärta, sen för varje synd 3 åringen gör blir det som en svart fläck på hjärtat, tills det blir mörkt fast inte om 3 åringen gör tazkiya som oftast då dem rensar hjärtat.
[Det kan du inte.]
Allah skänker förståelse till det hjärta han önskar. Och hur vet du vad som döljs i mitt hjärta?
Låter som du tillskrivit dig Allah egenskap syster, Inahu bedhati sudur.. Allahul A3limul ghaib.
[Och det kan inte heller de ledare du blint följer.]
-Allah är min maulana och honom följer jag med öppna ögon.
[Varör?
Varför följer du just dem?]
Jag följer Allah och hans sändebud för att det är dem som är dem enda som är berättigade att följas.
[Varför inskränker du dig till ett fåtal personer, och tror att bara de har rätt, och alla andra har fel?]
För att Allah är den högste och hans sändebud talade inte av sin egen lust.
[Hur troligt är det att de där bröderna som snackar har rätt, och Ulama under 1400 års histoir har fel?]
Undrar vilka brödrar du referar till? Och undrar vilka ulema du referar till?
[Förstår du inte att du blivit grundlurad?!]
-Nej men jag förstår att ja upprört dig, genom att varna för bida, och för att dela samma åsikter som sunnahns 4 imamer just att det är harram att raka skägget.
[Du har letts in i ett destruktivt sektbeteende.]
-Grundlurad är den som omedvetet är innesluten i shirk,kufr eller bida. För den person tror den handlar gott medans i själva verket kommer få alla dem handlingarna avvisade. Nej syster jag är inte i någon sekt, och förespråkar inte heller det. Jag hänvisar endast folk tillbaka till Quranen och sunnah.
-------------------------------------------------------------------------------------------
[Det är tyvärr inte ovanligt, det drabbar många ensamma personer, som söker efter en mening i livet och känner att ingen riktigt förstår dem. De låter sig dras med i en bedräglig gemenskap, där alla underkastas en tvångsmässig likriktning av tänkandet. Alla utanför sekten är "vilseledda", fördömda, onda, shaytaniska galningar.]
-Du bär fortfarande fördomen syster att jag sitter i nån källare. Allah vägleder den han vill och han låter den han vill gå vilse. men ett råd från Allah själv från surah kahf syster
[18:28] وَاصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُم بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ وَلَا تَعْدُ عَيْنَاكَ عَنْهُمْ تُرِيدُ زِينَةَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَن ذِكْرِنَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ وَكَانَ أَمْرُهُ فُرُطًا
[18:28] Och ha tålamod med dem som morgon och afton anropar sin Herre och söker Hans välbehag och vänd dig inte ifrån dem för att i stället vila ögonen på denna världens pomp och ståt. Och lyssna inte till den vars hjärta Vi har låtit förbli [kallt och] likgiltigt inför tanken på Oss och som [bara] frågar efter det som behagar honom själv. För honom är allt hopp [om räddning] ute.
---------------------------------
["Shirk-bid'a-kufr" blir en skiva som hakat upp sig, man kommer inte ur spåret, hör bara samma grej om och om igen.]
så länge folk sysslar med shirk-kufr eller bida. Hur definerar du shirk,kufr och bida syster?
Och skulle du varna en broder eller syster om du såg det hända?
[Det blir som en sjukdom, som en sorts drogberoede, och man behöver hjälp från kloka och livserfarana människor för att komma ur detta.]
-Shirk-kufr-bida är värre än en sjukdom min syster...
[Det finns sådana bröder här - du bara vågar stänga av den där trasiga skivan och lyssna på vad andra har att säga.]
-InshaAllah det finns säkert bra brödrar här, men än sålänge verkar det som folk som inte vill följa Profetens väg/sunnah. Utan leta efter genvägar eller kompromissa med det som Allah har beordrat för oss.
Wallahi det är inte bra sådant här tal, det kan leda till mycket negativa saker.
InshaAllah vi öppnar ett forum där vi enas på Profetens sunnah med bevis från Quran eller hadith, inte bara min sheikh säger detta eller din sheikh säger. LA!
Allah Azza wa djell säger och Rasulullah förmedlar. ok?:D
Re: Harram för män att raka sig.
NM:
Tänk en gång extra innan du skriver något. Allt som sägs kommer vi att få stå till svars för.
Tänk en gång extra innan du skriver något. Allt som sägs kommer vi att få stå till svars för.
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
tänk 5 ggr innan du funderar på att raka dig broder.
Inte bara vad vi säger utan även hur vi handlar. Och må Allah förlåta alla våra misstag och ge oss styrka att följa Profetens väg.
Re: Harram för män att raka sig.
Vad har du för belägg att de fyra imamerna sade att det var haram att raka sig? Jag är bara nyfiken. Har du någon referens från de tidiga texterna?
Re: Harram för män att raka sig.
Brodern menar troligen om du har några hänvisningar till tidiga fuqaha inom respektive madhhab.
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
[YouTube]http://videos.wittysparks.com/id/921035004[/YouTube]
denna hadith är tillräcklig
a. A Disobedience to Allah (T)
Shaving the beard is a disobedience to Allah (T). The ruler of Yemen, appointed by the Persian emperor Kisraa, sent two envoys to the Messenger (S) to summon him. When they came into his presence, he noticed that they had shaved their beards and grew their moustaches. He hated to look at them (because of their odd appearance) and he said: Woe be to you, who told you to do so? They replied: "Our lord! (referring to Kisraa.)" The Messenger (S) then said:
But my Lord, may He be exalted and glorified, has commanded me to leave alone my beard and to trim my moustache. [Recorded by Ibn Jar r a-abar , and judged to be Hasan (good) by al-Albani.]
http://www.themodernreligion.com/basic/ ... beard.html
denna hadith är tillräcklig
a. A Disobedience to Allah (T)
Shaving the beard is a disobedience to Allah (T). The ruler of Yemen, appointed by the Persian emperor Kisraa, sent two envoys to the Messenger (S) to summon him. When they came into his presence, he noticed that they had shaved their beards and grew their moustaches. He hated to look at them (because of their odd appearance) and he said: Woe be to you, who told you to do so? They replied: "Our lord! (referring to Kisraa.)" The Messenger (S) then said:
But my Lord, may He be exalted and glorified, has commanded me to leave alone my beard and to trim my moustache. [Recorded by Ibn Jar r a-abar , and judged to be Hasan (good) by al-Albani.]
http://www.themodernreligion.com/basic/ ... beard.html
Re: Harram för män att raka sig.
NM -
Det är inte möjligt att uttala sig om vad "alla" gjorde, eftersom inte "alla" individer är kända.
Kasnke du skulle kunna svara på J's fråga istället?
Det är inte möjligt att uttala sig om vad "alla" gjorde, eftersom inte "alla" individer är kända.
Kasnke du skulle kunna svara på J's fråga istället?
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
han borde kolla videon.
där finns svaren han frågar om inshaAllah
Re: Harram för män att raka sig.
Nu är det inte riktigt mustascher som debatteras, men det är lite roligt att notera att Imam Maliks åsikt om ihfa, att raka av mustaschen helt är att det är en bida' och att de som praktiserade det borde straffas med hård kropssbestraffning. Sayyedina 'Umar, må Allah upplysa hans grav, brukade snurra på sin mustasch när han var stressad.
Jag kom och tänka på det när jag läste de här kategoriska haram-utalandena eftersom ihfa är en ganska etablerad praxis bland formalister.
"Both a Butcher and a Surgeon use knives, but they cut differently"
-Al Qubrusi
-Al Qubrusi
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
4:119
Sheytan säger han ska få dem ändra skapelsen.
Skägget är en del av mannens skapelse som Allah skapat.
Och som Profeten sa till perserna min Herre har beordrat mig att låta skägget växa.
Ett ord från Muhammad räcker.
Sheytan säger han ska få dem ändra skapelsen.
Skägget är en del av mannens skapelse som Allah skapat.
Och som Profeten sa till perserna min Herre har beordrat mig att låta skägget växa.
Ett ord från Muhammad räcker.
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
jo dem 4 imamerna säger klart och tydligt att det är harram.
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
ok syster ska leta upp dem, men han brodern citerar dem i videon, där tror det är Imam malik som säger det bara är hermafroditer och män som vill efterlikna kvinnor som rakar sig.
InshaAllah det kmmer snart.
Må Allah skänka dig stor rahma och baraka syster - amin
InshaAllah det kmmer snart.
Må Allah skänka dig stor rahma och baraka syster - amin
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
Shaikh Ahmad an-Nafarawi al-Maliki said in the commentary of Imam Abu Zaid’s Risala, “To shave the beard is without doubt haram according to all Imams”, it is also mentioned in ‘Tamhid’ which is a commentary of the Muwatta’ of Imam Malik that to shave the beard is haram and among males the only ones to resort to this (practice) are the hermaphrodites. (From the book “at-Tamhid”)
one down 3 to go
one down 3 to go
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
Denna va mycket intressant
Yahya related to me from Malik from Yahya ibn Sa’id that Sa’id ibn al-Musayyub said, “Ibrahim, may Allah bless him and grant him peace, was the first to give hospitality to the guest and the first person to be circumcised and the first person to trim the mustache and the first person to see grey hair. He said, ‘O Lord! What is this?’ Allah the Blessed, the Exalted, said, ‘It is dignity, Ibrahim.’ He said, ‘Lord, increase me in dignity!’” (Imam Malik’s Muwatta Book 49, Hadith # 49.3.4)
Yahya related to me from Malik from Yahya ibn Sa’id that Sa’id ibn al-Musayyub said, “Ibrahim, may Allah bless him and grant him peace, was the first to give hospitality to the guest and the first person to be circumcised and the first person to trim the mustache and the first person to see grey hair. He said, ‘O Lord! What is this?’ Allah the Blessed, the Exalted, said, ‘It is dignity, Ibrahim.’ He said, ‘Lord, increase me in dignity!’” (Imam Malik’s Muwatta Book 49, Hadith # 49.3.4)
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
Och denna var ännu mer intressant gällande bara mustaschen
Yahya said that he had heard Malik say, “One takes from the mustache until the edge of the lip appears, that is the rim. One does not cut if off completely so that one mutilates oneself.” And this is why one should not shave the mustache as Imam Malik was asked about the person who completely shaves his mustache, he said that he sees that he should be beaten up, he also said that this is an innovation that appeared among the people. [Narrated by al-Baihaqi, also mentioned in Fath al-Bari, 10/347].
Imam Malik anser att muslimen som gör det "ska bli beaten up" och att det är en bida.
Yahya said that he had heard Malik say, “One takes from the mustache until the edge of the lip appears, that is the rim. One does not cut if off completely so that one mutilates oneself.” And this is why one should not shave the mustache as Imam Malik was asked about the person who completely shaves his mustache, he said that he sees that he should be beaten up, he also said that this is an innovation that appeared among the people. [Narrated by al-Baihaqi, also mentioned in Fath al-Bari, 10/347].
Imam Malik anser att muslimen som gör det "ska bli beaten up" och att det är en bida.
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
Hanafia: Allaamah ibnul Humaam (RA) has mentioned that nobody has permitted the trimming of the beard lesser than a fist length. (Fathul Qadeer; Shaami; Fataawa Mahmoodiyyah vol.5 pgs.93, 105, 108)
Hittade även denna hadith.
(1) Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) said "I have no connection with one who shaves, shouts and tears his clothing eg. in grief or affication."
- Reported by Abu Darda (R.A.) in Muslim, Hadith no. 501
Här är alla fyra
Hanafi
Imam Muhammed (R.A.) writes in his book "Kitabul Aathaar" where he relates from Imam Abu Hanifa (R.A.) who relates from Hadhrat Haytham (R.A.) who relates from Ibn Umar (R.A.) that he (Ibn Umar) used to hold his beard in his hand and cut off which was longer. Imam Muhammed (R.A.) says that this is what we follow and this was the decision of Imam Abu Hanifa. Therefore, according to Hanafies, to shorten the beard less than a FIST LENGTH is HARAAM and on this is IJMA (concensus of opinion).
Shafi'i
Imam Shafi (R.A.) in his Kitabul Umm states, "To shave the beard is HARAAM." (Shari Minhaj dar Shara Fasl Aqueeqa).
Maaliki
Shekh Ahmad Nafarawi Maliki in the commentary of Imam Abu Zayed's booklet states, "to shave the beard is without doubt haraam according to all Imams." It is also mention in "Tamheed" which is a commentary of "Muatta" (Sunnan Imam Malik (R.A.)) that to shave the beard is HARAAM and among males the only ones to resort to this practice (of shaving) are the HERMAPHRODITES (persons who possess both male and female features and characteristics).
Hanbali
The Hanbalies in the famous Al-Khanie'a Hanbali Fatawa Kitab state that "to grow the beard is essential and to shave it is HARAAM." Also in the Hanbali Mathab books "Sharahul Muntahaa" and "Sharr Manzoomatul Aadaab", it is stated "The most accepted view is that it is HARAAM (prohibited to shave the beard)."
Also note, according to scholars of Islam: "To shave off the beard is unlawful (haraam) and one who shaves his beard is legally speaking an unrighteous fellow (FASIQ); hence, it is NOT PERMISSIBLE to appoint such a man as an Imam. To say Taraweeh behind such an Imam is MAKRUH-E-TAHRIMI (near prohibition)" (Shami Vol.1, p.523)
The Durre-Mukhtar states: "No one has called it permissible to trim it (the beard) less than FIST-LENGTH as is being done by some westernized Muslims and hermaphrodites." (Vol. 2, p. 155). Also, "It is forbidden (haraam) for a man to cut off another's beard." (Vol. 5, p. 359).
Räcker detta ukhti?
Hittade även denna hadith.
(1) Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) said "I have no connection with one who shaves, shouts and tears his clothing eg. in grief or affication."
- Reported by Abu Darda (R.A.) in Muslim, Hadith no. 501
Här är alla fyra
Hanafi
Imam Muhammed (R.A.) writes in his book "Kitabul Aathaar" where he relates from Imam Abu Hanifa (R.A.) who relates from Hadhrat Haytham (R.A.) who relates from Ibn Umar (R.A.) that he (Ibn Umar) used to hold his beard in his hand and cut off which was longer. Imam Muhammed (R.A.) says that this is what we follow and this was the decision of Imam Abu Hanifa. Therefore, according to Hanafies, to shorten the beard less than a FIST LENGTH is HARAAM and on this is IJMA (concensus of opinion).
Shafi'i
Imam Shafi (R.A.) in his Kitabul Umm states, "To shave the beard is HARAAM." (Shari Minhaj dar Shara Fasl Aqueeqa).
Maaliki
Shekh Ahmad Nafarawi Maliki in the commentary of Imam Abu Zayed's booklet states, "to shave the beard is without doubt haraam according to all Imams." It is also mention in "Tamheed" which is a commentary of "Muatta" (Sunnan Imam Malik (R.A.)) that to shave the beard is HARAAM and among males the only ones to resort to this practice (of shaving) are the HERMAPHRODITES (persons who possess both male and female features and characteristics).
Hanbali
The Hanbalies in the famous Al-Khanie'a Hanbali Fatawa Kitab state that "to grow the beard is essential and to shave it is HARAAM." Also in the Hanbali Mathab books "Sharahul Muntahaa" and "Sharr Manzoomatul Aadaab", it is stated "The most accepted view is that it is HARAAM (prohibited to shave the beard)."
Also note, according to scholars of Islam: "To shave off the beard is unlawful (haraam) and one who shaves his beard is legally speaking an unrighteous fellow (FASIQ); hence, it is NOT PERMISSIBLE to appoint such a man as an Imam. To say Taraweeh behind such an Imam is MAKRUH-E-TAHRIMI (near prohibition)" (Shami Vol.1, p.523)
The Durre-Mukhtar states: "No one has called it permissible to trim it (the beard) less than FIST-LENGTH as is being done by some westernized Muslims and hermaphrodites." (Vol. 2, p. 155). Also, "It is forbidden (haraam) for a man to cut off another's beard." (Vol. 5, p. 359).
Räcker detta ukhti?
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
Wa aleikum salam wa rahmatullah
dem har istjema3 på den punkten dem imamerna men inshaAllah ska fortsätta leta upp dem ukhti. Men läste du inte det Malik R.A sa?
dem har istjema3 på den punkten dem imamerna men inshaAllah ska fortsätta leta upp dem ukhti. Men läste du inte det Malik R.A sa?
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
Imaam al-Adwi (Rahimahullah) wrote "It has been reported from Imaam Malik (Rahimahullah) that he hated shaving anything under the jaws, until he said, 'It is from the doings of the fire worshipers (Magians). And it is prohibted (Haraam) to remove the hair of the beard." [Reference Sharh-ur-Risalah with commentary by al-Adwi]
2 kvar, tar lite tid att söka. Men hittar även en massa hadith som gör det klart att det hör till al-fitra, Profeten har berättat med vad vi ska låta vara av varje hårstrå på vår kropp.
2 kvar, tar lite tid att söka. Men hittar även en massa hadith som gör det klart att det hör till al-fitra, Profeten har berättat med vad vi ska låta vara av varje hårstrå på vår kropp.
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
Imaams Ahmad, Ath-Thawri and Abu Haneefah agreed that if the beard is removed, it is an act of mutilation and that the one who removed it must pay the full diyah or blood money as if he had removed an eye or a limb of the victim. Imaam Al-Bukhaari narrates that the Prophet e forbade robbing and taking property by force and he forbade mutilation.”
‘Umar ibn Al-Khattaab rejected the testimony of the person who plucked his beard.
This is based upon the Sahih Hadith from Imaam Bukhari "Rasulullah (Sallallaahu alayhi Wasallam) forbade robbing and taking propery by force and he forbade mutilation ." Imaam Ahmed Bin hanbal and Imaam Abu Hanifah agreed this includes a mans beard.(Sahih Bukhari)
Ibn Hazm (Rahimahullah) Said, "All the scholars of Islam have agreed that shaving of the beard is a form of mutilation, which is forbidden. As Allah (SWT) says in the Quran " No change let there be in Khalq*illâh (creation of Allâh) , that is the straight religion, but most of men know not." (Sura 30:Ayah 30)
(8) Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) said: "Anyone who shaves has no claim to the mercy of Allah"
- Reported by Ibn Abbas (R.A.) in Tibrabi
‘Umar ibn Al-Khattaab rejected the testimony of the person who plucked his beard.
This is based upon the Sahih Hadith from Imaam Bukhari "Rasulullah (Sallallaahu alayhi Wasallam) forbade robbing and taking propery by force and he forbade mutilation ." Imaam Ahmed Bin hanbal and Imaam Abu Hanifah agreed this includes a mans beard.(Sahih Bukhari)
Ibn Hazm (Rahimahullah) Said, "All the scholars of Islam have agreed that shaving of the beard is a form of mutilation, which is forbidden. As Allah (SWT) says in the Quran " No change let there be in Khalq*illâh (creation of Allâh) , that is the straight religion, but most of men know not." (Sura 30:Ayah 30)
(8) Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) said: "Anyone who shaves has no claim to the mercy of Allah"
- Reported by Ibn Abbas (R.A.) in Tibrabi
Re: Harram för män att raka sig.
Senast redigerad av b tor jan 27, 2011 22:52, redigerad totalt 1 gång.
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
syster
angående det med kupol o gravar
Sahih Al-Bukhair Volume 1, Book 8, Hadith # 419
Narrated 'Aisha (RAA) Um Habiba (RAA) and Um Salama (RAA) mentioned about a church they had seen in Ethiopia in which there were pictures. They told the Prophet (SAW) about it, on which he said, "If any religious man dies amongst those people they would build a place of worship at his grave and make these pictures in it. They will be the worst creature in the sight of Allah on the Day of Resurrection."
Sahih Muslim Book 4, Hadith # 2116
Narrated Jabir ibn Abdullah (RAA) Rasulullah (SAW) forbade that the graves should be plastered, or they be used as sitting places (for the people), or a building should be built over them.
Sahih Al-Bkhari Volume 1, Book 8, Hadith # 427
Narrated 'Aisha (RAA) and 'Abdullah bin 'Abbas (RAA) When the last moment of the life of Allah's Apostle (SAW) came he started putting his 'Khamisa' on his face and when he felt hot and short of breath he took it off his face and said, "May Allah curse the Jews and Christians for they built the places of worship at the graves of their Prophets."
Sahih Al-Bukhari Volume 1, Book 8, Hadith # 428
Narrated Abu Huraira (RAA) Rasulullah (SAW) said, "May Allah's curse be on the Jews for they built the places of worship at the graves of their Prophets."
Sahih Muslim Book 4, Number 1083
Narrated Jundub ibn Abdullah (RAA) "I heard from the Apostle of Allah (SAW) five days before his death and he said: I stand acquitted before Allah that I took anyone of you as friend, for Allah has taken me as His friend, as he took Ibrahim as His friend. Had I taken any one of my Ummah as a friend, I would have taken AbuBakr as a friend. Beware of those who preceded you and used to take the graves of their prophets and righteous men as places of worship, but you must not take graves as mosques; I forbid you to do that.
Och i surah Kahf 21-22
And similarly, We caused them to be found that they [who found them] would know that the promise of Allah is truth and that of the Hour there is no doubt. [That was] when they disputed among themselves about their affair and [then] said, "Construct over them a structure. Their Lord is most knowing about them." Said those who prevailed in the matter, "We will surely take [for ourselves] over them a masjid."
They will say there were three, the fourth of them being their dog; and they will say there were five, the sixth of them being their dog - guessing at the unseen; and they will say there were seven, and the eighth of them was their dog. Say, [O Muhammad], "My Lord is most knowing of their number. None knows them except a few. So do not argue about them except with an obvious argument and do not inquire about them among [the speculators] from anyone."
Och sen finns en hadith som Ali radhiallahu anhu återberättar om att Profeten sa att jämna gravarna med marken.
angående det med kupol o gravar
Sahih Al-Bukhair Volume 1, Book 8, Hadith # 419
Narrated 'Aisha (RAA) Um Habiba (RAA) and Um Salama (RAA) mentioned about a church they had seen in Ethiopia in which there were pictures. They told the Prophet (SAW) about it, on which he said, "If any religious man dies amongst those people they would build a place of worship at his grave and make these pictures in it. They will be the worst creature in the sight of Allah on the Day of Resurrection."
Sahih Muslim Book 4, Hadith # 2116
Narrated Jabir ibn Abdullah (RAA) Rasulullah (SAW) forbade that the graves should be plastered, or they be used as sitting places (for the people), or a building should be built over them.
Sahih Al-Bkhari Volume 1, Book 8, Hadith # 427
Narrated 'Aisha (RAA) and 'Abdullah bin 'Abbas (RAA) When the last moment of the life of Allah's Apostle (SAW) came he started putting his 'Khamisa' on his face and when he felt hot and short of breath he took it off his face and said, "May Allah curse the Jews and Christians for they built the places of worship at the graves of their Prophets."
Sahih Al-Bukhari Volume 1, Book 8, Hadith # 428
Narrated Abu Huraira (RAA) Rasulullah (SAW) said, "May Allah's curse be on the Jews for they built the places of worship at the graves of their Prophets."
Sahih Muslim Book 4, Number 1083
Narrated Jundub ibn Abdullah (RAA) "I heard from the Apostle of Allah (SAW) five days before his death and he said: I stand acquitted before Allah that I took anyone of you as friend, for Allah has taken me as His friend, as he took Ibrahim as His friend. Had I taken any one of my Ummah as a friend, I would have taken AbuBakr as a friend. Beware of those who preceded you and used to take the graves of their prophets and righteous men as places of worship, but you must not take graves as mosques; I forbid you to do that.
Och i surah Kahf 21-22
And similarly, We caused them to be found that they [who found them] would know that the promise of Allah is truth and that of the Hour there is no doubt. [That was] when they disputed among themselves about their affair and [then] said, "Construct over them a structure. Their Lord is most knowing about them." Said those who prevailed in the matter, "We will surely take [for ourselves] over them a masjid."
They will say there were three, the fourth of them being their dog; and they will say there were five, the sixth of them being their dog - guessing at the unseen; and they will say there were seven, and the eighth of them was their dog. Say, [O Muhammad], "My Lord is most knowing of their number. None knows them except a few. So do not argue about them except with an obvious argument and do not inquire about them among [the speculators] from anyone."
Och sen finns en hadith som Ali radhiallahu anhu återberättar om att Profeten sa att jämna gravarna med marken.
Re: Harram för män att raka sig.
Ok, min fråga vara alltså :
En person som säger att det är tillåtet att bygga kupoler - kan man lita på hen sådan persons riwaya?
En person som säger att det är tillåtet att bygga kupoler - kan man lita på hen sådan persons riwaya?
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
Profeten gjorde klart för Aisha radhiallahu anha att skägget är en del av fitra och khaqillah.
han må säga en sak som är sant och ljuga om en annan.
men det menas inte vi ska förkasta sanningen för det.
leyha är khalqillah
han må säga en sak som är sant och ljuga om en annan.
men det menas inte vi ska förkasta sanningen för det.
leyha är khalqillah
Re: Harram för män att raka sig.
Ok, då anteckngar vi detta:
En Sufi lärd i Kairo som levde 1000 är efter Imam Malik sade: "Ruywa..." - det har berättats (engen isnad eller nånting)
Lite märkligt kankse att det på 1000 år inte funnits någon annan som kunnat styrka detta uttalande av Imam Malik, men men,,,
En Sufi lärd i Kairo som levde 1000 är efter Imam Malik sade: "Ruywa..." - det har berättats (engen isnad eller nånting)
Lite märkligt kankse att det på 1000 år inte funnits någon annan som kunnat styrka detta uttalande av Imam Malik, men men,,,
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
jo det är lite konstigt ukhti.
Men vilka hadith är det du hört gällande skägget som får dig tro det är makroh?
För ju mer man studerar aya och hadith gällande skägg och khalqillah får mer djupare förståelse att det just är förbjudet.
Men vilka hadith är det du hört gällande skägget som får dig tro det är makroh?
För ju mer man studerar aya och hadith gällande skägg och khalqillah får mer djupare förståelse att det just är förbjudet.
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
hahaha det är svårt att googla fram alla dessa imamers uttalande och klicka igenom en massa yahoo hit och dit. Det var som jag hade läst innan ja startat upp tråden om deras uttalande och hur dem alla säger det är haram.
Och sen hittade jag denna vilket är starkare än dem 4 imamernas åsikter
‘Umar ibn Al-Khattaab rejected the testimony of the person who plucked his beard.
hehe inshaAllah ukhti jag ska hitta dem till dig.
Och sen hittade jag denna vilket är starkare än dem 4 imamernas åsikter
‘Umar ibn Al-Khattaab rejected the testimony of the person who plucked his beard.
hehe inshaAllah ukhti jag ska hitta dem till dig.
Re: Harram för män att raka sig.
Men, käre N_B,
Jag tror att du skulle behöva läsa in dig på logik, faktiskt.
Man kan inte anpassa bevisningen efter sitt resonemang. Du kan googla ad hoc, om du vill bekanta dig med begreppet.
Jag tror att du skulle behöva läsa in dig på logik, faktiskt.
Man kan inte anpassa bevisningen efter sitt resonemang. Du kan googla ad hoc, om du vill bekanta dig med begreppet.
"Both a Butcher and a Surgeon use knives, but they cut differently"
-Al Qubrusi
-Al Qubrusi
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
du måste säga om du vill bli besvarad.
En hadith broder och ta den till dig och sluta raka dig om du fått in den sjuka vanan.
Den som efterliknar ett folk kommer att återuppstå med dem på domedagen.
Re: Harram för män att raka sig.
"Both a Butcher and a Surgeon use knives, but they cut differently"
-Al Qubrusi
-Al Qubrusi
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
du har väl hört hadithen gällande salam?
t.ex om jag och du broder gick och talade och sen en stolpe eller nått kommer i mellan oss, träd eller sten, då ska vi säga salam igen.
Men sen hade jag inte i tankarna att du var med i tråden.
Tack för omtanken eller du var sarkastisk?
förresten rakar du dig+
t.ex om jag och du broder gick och talade och sen en stolpe eller nått kommer i mellan oss, träd eller sten, då ska vi säga salam igen.
Men sen hade jag inte i tankarna att du var med i tråden.
Tack för omtanken eller du var sarkastisk?
förresten rakar du dig+
Re: Harram för män att raka sig.
"Both a Butcher and a Surgeon use knives, but they cut differently"
-Al Qubrusi
-Al Qubrusi
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
Syster det var som jag läste, och om man studerar haditherna gällande skägget, det räcker med hadith då Profeten säger min Herre har beordratmig att låta skägget växa.
Och syster om Allah lägger sin förbannelse på sin kvinnan som noppar ögonbrynen vad säger inte det om mannen som rakar bort hela manen`?
Ja, ja vet vad makroh är, det är det som rökare och knarkare gömmer sig bakom för att följa Profetens väg.
Det är mycket seriöst min broder, Profeten har beordrat oss att skilja oss kuffar och mushrikin genom att låta skägget växa. Och genom att raka sig så visar man utåt sett vem ens verkliga förebild är. För en som verkligen älskar Profeten skulle aldrig någonsin rakat sig, aldrig. Gällande alla 100tals hadith där Profeten beordrar oss att låta det växa.
Och den som efterliknar kuffar kommer att återuppstå med dem på domedagen.
Skägget är khalqillah och den som ändrar på det har fallit i en av sheytans fällor 4:119
Och syster om Allah lägger sin förbannelse på sin kvinnan som noppar ögonbrynen vad säger inte det om mannen som rakar bort hela manen`?
Ja, ja vet vad makroh är, det är det som rökare och knarkare gömmer sig bakom för att följa Profetens väg.
Det är mycket seriöst min broder, Profeten har beordrat oss att skilja oss kuffar och mushrikin genom att låta skägget växa. Och genom att raka sig så visar man utåt sett vem ens verkliga förebild är. För en som verkligen älskar Profeten skulle aldrig någonsin rakat sig, aldrig. Gällande alla 100tals hadith där Profeten beordrar oss att låta det växa.
Och den som efterliknar kuffar kommer att återuppstå med dem på domedagen.
Skägget är khalqillah och den som ändrar på det har fallit i en av sheytans fällor 4:119
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
Var goda och läs denna hadith
(8) Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) said: "Anyone who shaves has no claim to the mercy of Allah"
- Reported by Ibn Abbas (R.A.) in Tibrabi
(8) Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) said: "Anyone who shaves has no claim to the mercy of Allah"
- Reported by Ibn Abbas (R.A.) in Tibrabi
Re: Harram för män att raka sig.
Saqada Rasul Allah (صلى الله عليه وسلمم).
Han (s) sade inte "det är haram att raka skägget".
Förstod du vad jag skrev i förra inlägget? Om youtube och det?
Han (s) sade inte "det är haram att raka skägget".
Förstod du vad jag skrev i förra inlägget? Om youtube och det?
- Nadirun_Mubin
Re: Harram för män att raka sig.
jo syster, och det är synd du får en sån bild.
Har Profeten sagt att det är halal att dricka vatten?
Har Profeten sagt att det är halal att dricka vatten?
249 inlägg
• Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster