Broder Khim infiltrerar SD.

Här kan icke-muslimer diskutera och ställa frågor om allt som rör Islam.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Inlägg: 42
Blev medlem: mån apr 17, 2006 23:29

Broder Khim infiltrerar SD.

Inläggav Solborg » mån sep 06, 2010 0:09


Inlägg: 6
Blev medlem: tor nov 25, 2010 9:19

Re: Broder Khim infiltrerar SD.

Inläggav lajka » fre nov 26, 2010 11:20

det jag inte förstår är hur ja en stor del av befolkningen kan tycka att det går bra i danmark. Den som väljer SD måste ju tycka att politiken går åt rätt håll i Danmark. där har motsvarigheten till SD en betydande roll i politiken och är en del av regeringen, den danska lagstiftningen säger nu att man inte får invandra innan man är 24 och har uppfyllt ett antal poäng! (utbildning, arbete osv) jag lovar att hälften av den danska befolkningen, eller svenska för den delen, inte uppfyller dessa krav vid 24.

Jag är trött på att skylla på okunnighet. Det är ren och skär politik, media och retorik. till viss del också en rädsla men framför allt är det lätt att skylla på någon annan. EXAKT samma händelseförlopp skedde innan andra världskriget, dipp i ekonomin, hög arbetslöshet och en hopplöshet som närde nazisterna som vände den till sin egen fördel. Då skyllde man på judarna idag på muslimerna. why? det är lätt! människor är flockdjur.

jag gillade artikeln, det är ett bra sätt att se på det hela och att faktiskt gå dit. antar att man ska lyssna på SD för att kunna arbeta emot dem och annan konstig nationalism.
http://www.postalgold.se/

Inlägg: 1060
Blev medlem: mån mar 05, 2007 2:47

Re: Broder Khim infiltrerar SD.

Inläggav b » ons dec 08, 2010 18:12

Fult folk - Samtal med sverigedemokratiska väljare

http://www.karnevalforlag.se/bocker/fult-folk

“Jag tycker som jag gör för att jag ­känner hopplösheten. Jag ser ingen ljusning i samhället längre. Det försvinner jobb. Allting verkar så negativt. Nu med krisen är det ju ännu värre, men även innan den var det ­negativt. Det är många som mår dåligt. Och alla som söker spänning i ­narkotika, sprit och trafficking. Det berör mig illa, allt det här. Det var så positivt när jag växte upp. Allt gick framåt, allt blomstrade. När ­politikerna sa saker förut kändes det som vi var en liten familj, som om Sverige var en helhet.”
“Siv” i Fult folk

Återgå till Nyfiken på Islam?

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster