Värt att tänka på och alltid minnas

Här kan man posta koranverser, hadither och kommentarer till dem på svenska.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Inlägg: 30
Blev medlem: lör maj 21, 2011 23:21
Ort: Stockholm

Värt att tänka på och alltid minnas

Inläggav Carolina » mån jun 13, 2011 8:01

Vi går alla igenom svåra tider i livet, vi möter alla medmänniskor som på ett eller annat sätt försöker motarbeta oss. Många människor går igenom svårigheter och frågar sig sjäva "Varför?" eller "varför jag, varför nu?"

I Sura 3 Vers 139-141 kan vi läsa

"Tappa inte modet och glöm er sorg! Står ni fast i tron kommer ni vinna överhanden. Om ett hårt slag drabbar er har (era fiender avgudadyrkarna) också drabbats av ett hårt slag.
Vi låter människorna, de ena efter de andra uppleva sådana (svarta) dagar för att de troende skall få ge Gud bevis (på sin tro) och för att Han skall utse dem av er som skall få vittna som martyrer (för sin tro)- Gud är ingalunda de orättfärdigas vän-. Och för att sätta de troende på prov och låta förnekarna av sanningen gå under"


Jag försöker komma ihåg det här stycket varje gång jag går igenom något svårt i mitt liv, försöker se det som en möjlighet Gud ger mig för att bevisa min trohet inför honom.
Livet är fullt av utmaningar, det handlar om att möta dem på rätt sätt, hur svåra dem än kan te sig. Man kan tappa greppet om sig själv ibland, men så länge vi aldrig tappar greppet om vår tro, så länge vi håller oss på den raka vägen, ska vi vinna överhanden.

Jag hoppas att ni, mina bröder och systrar kan gå igenom era utmaningar i livet med det här stycket i erat minne och finna styrkan ni behöver, i er tro.

Salam

Användarvisningsbild
Inlägg: 467
Blev medlem: sön maj 28, 2006 11:20

Re: Värt att tänka på och alltid minnas

Inläggav A.N » tis jun 14, 2011 8:35

MashAllah!
Tack för påminnelaen!

Återgå till Om Koranen, hadith och Sunna

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst