Jag är så förvirrad

Här kan man ställa frågor om rättslära (Fiqh), Troslära (Aqida), och andlighet (Ihsan)

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Användarvisningsbild
Inlägg: 51
Blev medlem: tis sep 26, 2006 12:23
Ort: -----

Jag är så förvirrad

Inläggav sunshine » ons jan 24, 2007 15:28

Assalmo aleykum!


Det är så här att i somras var jag på en föreläsning som handlade om vår profet Muhammed (swa). Det var två unga immamer som berättde allt om porfeten (swa) liv. Föreläsning pågick i ungefär 3 timmar, med det var jättekul att lyssna. Nu är det så här att en sak som de berätta är lite "tveksamt", de sa att Muhammed (swa) är den vackraste människan ALLAh swt skapat, men jag har även hört att profeten Yusuf är den vackraset människan. JAG VILL VET VEM JAG SKA TRO PÅ? Vilken profet är vackrast :?:

Abdulwahid

Inläggav Abdulwahid » mån jan 29, 2007 23:10

Wa aleykum salam!

Al-Bara ibn ’Azib, må Gud vara nöjd med honom, sade: Guds Sändebud, må Guds frid och välsignelser vara med honom, hade vågigt hår och var av medellängd. Han hade breda axlar. Han hade ett stort hårsvall som räckte ner till örsnibbarna. Han hade en röd klädnad på sig, jag har aldrig sett någon eller någonting vackrare än honom. (Bukhari, Muslim m.fl.)

Abu Hurayra, må Gud vara nöjd med honom, sade: ”Jag har aldrig sett något eller någon vackrare än Guds Sändebud, frid och välsignelser vare med honom, det var som om solens [strålar] speglades i hans ansikte. (al-Tirmidhi)

Tron fulländas först när man är förvissad om att Profeten, frid och välsignelser vare med honom, är vackrare än alla andra människor. Yttre skönhet reflekterar inre renhet, och ingen kan jämföras med Profeten, frid och välsignelser vare med honom, i fråga om inre och yttre skönhet (Ibn Hajar al-Haythami. Ashraf al-wasa’il ila fahm al-shama’il)

Återgå till Fråga imamen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst