Undrar???

Här kan man ställa frågor om rättslära (Fiqh), Troslära (Aqida), och andlighet (Ihsan)

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Användarvisningsbild
Inlägg: 3
Blev medlem: sön dec 24, 2006 12:51

Undrar???

Inläggav Zeynab » lör jan 20, 2007 13:16

Asallamo Allaiqom!
Det är något jag undrar över och det har med två arabiska tv kanaler att göra, för ett tag sedan så öpppnades två arabiska tv kanaler som kallas konouz och sheherazad.
I alla fall så kommer det hela tiden olika personer som sitter i direktsändning och ber folk ringa till programmet.
När då folk ringer så skall de säga sina namn och deras mödrars namn, när de gjort det så sitter de och räknar på namnet på något sätt och sedan talar de om en massa saker om personen.
Men det är inte det som är konstigt utan att dem säger att det är genom koranen och Allah de gör det de gör.
Sedan så ger dem olika recept till personen t.ex. att han/hon under sju dagar skall dricka vatten med saffran och annat i där man läst koran verser på.
När de då gjort så, så får de som de vill t.ex. gifta sig, få barn, resa mm
Jag undrar om det de gör är verkligen från koranen och om det är något man skall tro på, själv tycker jag att det ser lite mystiskt ut, men att dem samtidigt nämner koranen hela tiden :? . De säger också att de kan se allt om en person.
Men är det inte så att endast Allah vet allting. Hur kan de då påstå att de kan se sådant som vi inte kan se??? Och att de kan göra saker som inte vi kan göra???
Subhanna Allah, skall man verkligen tro på det de pratar om?

Återgå till Fråga imamen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster