The longed called

Avdelning för att diskutera litteratur, poesi och muslimska sånger.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Användarvisningsbild
Inlägg: 231
Blev medlem: sön apr 02, 2006 11:58
Ort: Göteborg/ Bredäng

The longed called

Inläggav Umm Salim » fre aug 21, 2009 0:19

As salamu alaykum wa rahmatullah



Jag har fått ett samtal. Vi har ständig kontakt men detta är samtalet jag har väntat på. Det dröjer några dagar till innan vi träffas men vi kommer att träffas. Jag kan knappt bärga mig, den kvarvarande tiden är för mycket för ett svagt och törstande hjärta. "Ha tålamod! Det var trots allt ett år sen vi träffades, nog klarar du dig i ett tag till". Luren talar sans, men säg det till en galen längtan. Den lever ett eget liv som börjat koka ända sen du började synas vid horisonten. Strålarna, tunna som de ännu är, eklärerar all mörker som i sin enfald valt att stanna inför ankomsten. Vet Du, solen tar sig för pannan och beler mot sin spegelbild varje gång detta händer. Här bränner hon stoffet ur sig med all sin kraft dag ut och dag in och ändå är hon en torftig utbrunnen lykta när Du dyker upp. Det är ingen fara, för hon är kärleksfull och Din bleka substitut. Presenter omslagna i de tjusigaste omslagen det kan tänkas. Kan ett besök verkligen ge sådan försmak av vällust? Kom in i mitt huvud och känn efter, du som tvivlar!

Det är mitt uppspelta jag som behärskar sig på detta usla sätt. Detta är mer än göra sitt livs fynd, mer än en upptäckt som förevigar ens namn i historieböckerna, mer än en skatt som bryter nacken av alla skatter, mer än en uppfinning som mänskligheten står i tacksamhetsskuld inför. När Du lägger ner Din ifrågavarande fot på min nutid så skälver dess fundament. Vidundren som omger mig kryper skriande in i sina celler. Civilisationernas mytologier river sina ansikten och porslinsgudarna kokar av vrede. Visst är det sanslöst att Du har tendensiösa fiender. Ordpallare som förblir sin oheder trogna. Med Dig förtvinad med mitt jag har jag inga fiender, ingen som cirkulerar med onda uppsåt. Du dopar mig. Då är jag fullkomlig för Du har kolorerat mina linser. Så kolorera mig med allt vad Din välsignelse ser att jag förtjänar. Tillåt mig att falla ner på knäna inför Dig när Du anländer. Jag är Din friare och jag håller upp en ring med förgråtna glädjeögon. Om Du hedrar mig genom att tillåta mig välkomna Dig så är har jag fått ut mer än vad jag någonsin kunnat drömma om. Jag välkomnar Dig med fest, glädje och rusning.

Välkommen, käraste Ramadan!


Källa : http://absolutebanana.blogspot.com/
”En person [förenas] med dem han älskar.”
(Bukhâri)

Återgå till Litteratur, poesi och muslimska sånger

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst