Artikel i KA

Här diskuterar vi allt som publiceras om Islam i media, och hur man ska reagera på ett inteligent sätt i överensstämmelse med Profetens (frid vare med honom) moraliska exempel.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Inlägg: 9
Blev medlem: sön aug 28, 2011 20:07

Artikel i KA

Inläggav MimmiMuslim » fre sep 02, 2011 15:47

Salam alaikum
Idag läser jag en artikel i Kommunal Arbetaren om extremhögern. Det är en författare Lisa Bjurwald som blir intervjuad och artikeln ska handla om att högerextrimister är vanligare och farligare än vad många vill inse men på något sätt blir det emot Islam iallafall. Hur ska man bemöta detta? Är det värt att kommentera överhuvudtaget?

Användarvisningsbild
Inlägg: 114
Blev medlem: mån jul 09, 2007 18:59

Re: Artikel i KA

Inläggav Lemon T » tis sep 27, 2011 21:53

Wa aleykum salam.
Jag har KA då jag är kommunalare. Det återkommer ofta anti-muslimska/islamiska insändare i denna tidning så skriv gärna några motargument. Typ "skilj islam och kultur" som ett exempel. Begriper inte varför folk utan kunskap ska få yttra sig i media. En själv har förut skrivit och skickat in insändare till lokala tidningar för att bemöta påhopp mot muslimer och islam men tröttnat sen några år tillbaka då de aldrig publicerats. Men försök gärna med KA. Du kanske är skickligare med pennan än jag :)
Jag är en Broder - Konvertit

Återgå till Muslimer och Islam i media

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster