Söker kvinnor med slöja för fotoprojekt.

Här diskuterar vi hur det är att leva som svensk muslim i Sverige.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Inlägg: 4
Blev medlem: tis nov 10, 2009 15:12

Söker kvinnor med slöja för fotoprojekt.

Inläggav emlafoto » mån dec 21, 2009 21:10

Jag ska göra ett repotage/utställning om kvinnor som bär slöja för det är intressant, det väcker så många åsikter.

Den bild som finns av slöjan är att det är kvinnoförtryck och nedvärderar kvinnan, de flesta muslimska kvinnor delar inte den bilden och anser att de själva valt att bära slöjan.

De bilder man hittar på kvinnor med slöjan är ofta desperata, gråtande, sorgsna bilder för att ytterligare späda på de fördomar som finns.

Jag vill komma i kontakt med många muslimska kvinnor som bär slöja och kan tänka sig ställa upp i ett fotorepotage.

Jag vill fotografera kvinnor från hela världen som är muslimer, i alla åldrar, i olika typer av situationer, inomhus, utomhus, studio osv.

Detta repotage är TFP så det ger ingen betalning till dig eller till mig, men om din bild säljer och jag får betalt så kommer du också att få det men inget utlovas.

Om du känner att du skulle kunna tänka dig att ställa upp så kontakta mig på min mail med liteom dig själv och vad du tycker om idén och bifoga gärna en bild på dig.

Innan vi fotograferar kommer vi skriva ett kontrakt där det kommer stå att du godkänner att bilderna publiceras på hemsidan och ev i andra utställningar, jag kommer givetvis inte publicera de bilder som du inte känner dig nöjd med, men det är ett krav att bilderna kommer användas på min hemsida och andra utställningar.

Den främsta anledningen är att jag är fotograf och har konverterat till islam och vill göra ett bra repotage jag vill inte göra något som du inte vill, allt ska vara planerat och gå rätt till du får givetvis ta med din man eller någon vän till fotograferingen.
Jag har en man som talar arabiska så om någon kan arabiska men inte svenska bra kan han vara med som tolk om ni vill det.

mail: [email protected]

Inlägg: 4
Blev medlem: tis nov 10, 2009 15:12

Re: Söker kvinnor med slöja för fotoprojekt.

Inläggav emlafoto » tis dec 29, 2009 10:45

ojoj
inget svar jag trodde många skulle vara intresserade.

Användarvisningsbild
Inlägg: 467
Blev medlem: sön maj 28, 2006 11:20

Re: Söker kvinnor med slöja för fotoprojekt.

Inläggav A.N » tor dec 31, 2009 18:39

Salaam!
Grattis till giftermålet och välkommen till Islam och till forumet.
Kanske du inte fått någrea svar för att en del av konceptet hijab är att inte vilja synas...? Alla som skriver här bär inte heller slöja.

Användarvisningsbild
Inlägg: 693
Blev medlem: mån okt 30, 2006 18:59
Ort: Västerås

Re: Söker kvinnor med slöja för fotoprojekt.

Inläggav Fredsagent » ons jan 06, 2010 23:48

(sl)

Vad intressant! Titta i din mailbox =)

Syster A.N, att bära hijab behöver inte handla om att man inte vill synas. :D
Om din man är höst, så bli du vår

Inlägg: 31
Blev medlem: ons sep 16, 2009 8:07

Re: Söker kvinnor med slöja för fotoprojekt.

Inläggav Kåkab Khan » sön jan 17, 2010 18:26

i can participate...:d

Återgå till Muslim i Sverige

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster