Ahlusunnah Wal Jamacas årliga konferans i Göteborg 2010

Här kan Göteborgare och andra som bor i närheten diskutera regionala frågor.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Inlägg: 61
Blev medlem: fre apr 28, 2006 0:39

Ahlusunnah Wal Jamacas årliga konferans i Göteborg 2010

Inläggav Saylaci » ons jul 14, 2010 17:23

Asalaamcayakom bröder och systrar.

Den 25 juni-28 2010 anordnades den årliga Ahlusunnah wal Jamacas konferansen i Göteborg på Gamlestadens folketshus av Svensk-Somaliska Islamiska förbundet som följer ortodox sunnitisk islam. Över ca 400 deltagare som kom ifrån Sveriges alla hörn deltog i konferansen. De lärda framförde muxaadara med olika teman och under natten hölls det en stor dikr samling i jamat (gemensam dikr) av de lärda på Gårdsten.


a) Hur viktigt det är bekämpa av egot. Framfördes av Shaykh Abdul-Saadiq Xaaji-Qaadiri
b) Wahabismens villfarelser och den sanna meningen av Ahlu-Sunnah wal Jamaaca. Framfördes av: Shaykh Abdurahman Shekh Muxudin Celi
c) Kärleken till profeten och dess krav.;Framfördes av Shaykh Muxsin Jamaac

Tyvärr så har jag inte hunnit ladda upp videon av konferansen på internet ännu men fick ett klipp på mobiltelefon av en broder på den nattliga dhikr som ägde rum 2009 som jag har laddat upp. Det vore ha varit bra om fler muslimer med annat ursprung än Somaliskt ursprung deltog men jag hoppas att vi kommer att hålla några föreläsningar på svenska.

Må Allah acceptera våra goda gärningar och förlåta oss för våra synder. Amin

Här är klippen

[YouTube]http://www.youtube.com/user/faradar10#p/a/u/1/JzkttcCGAJ4[/YouTube]

[YouTube]http://www.youtube.com/user/faradar10#p/a/u/0/CfBJtAC4CJs[/YouTube]
Senast redigerad av Saylaci mån aug 02, 2010 11:06, redigerad totalt 2 gånger.
De som tror och lever ett rättskaffens liv och förrättar bönen och hjälper de behövande skall helt visst få sin lön av sin Herre och de skall inte känna fruktan och ingen sorg skall tynga dem. (Koranen, 2:277)

Användarvisningsbild
Inlägg: 130
Blev medlem: sön aug 24, 2008 21:52
Ort: Skärholmen

Re: Ahlusunnah Wal Jamacas årliga konferans i Göteborg 2010

Inläggav mostafa » ons jul 14, 2010 21:55

(w)

Masha Allah.
Guds vind blåser alltid, men jag måste hissa mitt segel

Återgå till Göteborgsregionen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst