Aktiviteter

Här kan Göteborgare och andra som bor i närheten diskutera regionala frågor.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Inlägg: 34
Blev medlem: lör apr 28, 2007 16:36
Ort: Odense

Aktiviteter

Inläggav Jasmine. » fre jul 11, 2008 13:51

As-salamu 'aleikom wa rahmatullah wa barakatuhu,

Jag ska snart till Göteborg och stanna där ett tag, och undrar därför vad det finns för islamiska aktiviteter, i form av föreläsningar, kurser etc. nu över sommaren?

Är det fortfarande söndags föreläsningar med Ahmad Mufti, och kurser med Naeem Dahlberg?

Förra året hölls ett läger med Sheikh Abdul Wahid Shakir lite utanför Göteborg, är detta något som planeras att ske i år igen?

Hoppas insha'Allah att någon göteborgare har styr på läget! Om det sker aktiviteter på andra ställen i Sverige får ni gärna tala om det också, bi'ithnillah.

Jum'a mubarak wa'salam,
Jasmine

Användarvisningsbild
Inlägg: 36
Blev medlem: fre maj 05, 2006 19:35
Ort: Malmö

Inläggav AaW » tor jul 17, 2008 8:26

as-Salâmu alaikum

Jag skall till Göteborg i helgen och träffa en person jag känner som är intresserad av att börja praktisera islam och jag skulle vilja ta med honom till någon bra föreläsning eller liknande i Göteborg. Är det någon som har några tips eller idéer?

Har Ahmad Mufti fortfarande föreläsningar eller finns det något annat?

/Abd al-Wâhid
Muhâsabas första pelare: Att jämföra mellan Guds gåvor och dina brott. Och detta är svårt för den som inte har tre saker: a) Visdomens (hikmat) ljus; b) Otillfredställelse med sitt nafs; och, c) [Förmåga till] att urskilja gåvorna från prövningen.

Återgå till Göteborgsregionen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst