Muslimska kvinnors upplevelser av socialtjänsten

Stockhomare och andra som bor i närheten kan diskutera allt som bara berör Stockholmsregionen.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Inlägg: 4
Blev medlem: fre apr 01, 2011 0:06

Muslimska kvinnors upplevelser av socialtjänsten

Inläggav Anwahr » lör apr 02, 2011 1:59

Hej!

Mitt namn är Anwahr Athahb och jag läser socionomprogrammet med inriktning mot etik och livsåskådning vid Ersta Sköndal Högskola i Stockholm. Jag är inne på sjätte terminen på min utbildning och ska därmed skriva mitt examensarbete.

Jag upplever att det finns väldigt lite kunskap om muslimska kvinnor inom socialt arbete, och därför vill jag undersöka muslimska kvinnors erfarenheter och upplevelser av bemötandet inom socialtjänsten.

Till uppsatsen söker jag muslimska kvinnor som skulle kunna vara intresserade av att dela med sig av sina erfarenheter och upplevelser av socialtjänstens bemötande.

Intervjun sker i ungefär en till två timmar och spelas in med en mp3-spelare för att jag sedan ska kunna göra en analys av materialet. Personer som väljer att delta i undersökningen är garanterade full anonymitet. De delar av den utskrivna intervjun som jag planerar att använda i uppsatsen skickas till dig, och du har möjlighet att lämna in dina tankar och funderingar. Materialet kommer att behandlas konfidentiellt, och det innebär att det endast är jag och min handledare som kommer att ta del av materialet. Både utskriften och inspelningarna kommer att förvaras säkert så att ingen annan kan ta del av materialet.

Deltagandet i studien är givetvis frivillig och du kan när som helst avbryta din medverkan utan att behöva uppge något skäl till det.


Med vänliga hälsningar,
Anwahr Athahb
072-3292055
[email protected]

Återgå till Stockholmsregionen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst