systraträff

Stockhomare och andra som bor i närheten kan diskutera allt som bara berör Stockholmsregionen.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Användarvisningsbild
Inlägg: 231
Blev medlem: sön apr 02, 2006 11:58
Ort: Göteborg/ Bredäng

systraträff

Inläggav Umm Salim » fre jan 07, 2011 12:53

As salamu alaykum kära systrar


Nu på lördag den 8:e jan är det dags för systraträff igen, kl. 14.00 i lokalen i Vårby Gård.
Meddela mig om ni kommer.
Hoppas att vi ses då!

Deeqa
”En person [förenas] med dem han älskar.”
(Bukhâri)

Användarvisningsbild
Inlägg: 231
Blev medlem: sön apr 02, 2006 11:58
Ort: Göteborg/ Bredäng

Re: systraträff

Inläggav Umm Salim » tor mar 03, 2011 21:03

As-salamu alaykum wa rahmatullah



Nu på lördag kl 14:00 är det systraträff i Vårby gård och denna träff kommer vara lite speciell eftersom Ilyas kommer att gå igenom sista kapitlet ur boken Ayyuhal walad. Det kommer dessutom att serveras extra god fika. Kom kom om ni har möjlighet!


ps meddela om ni kommer.
”En person [förenas] med dem han älskar.”
(Bukhâri)

Användarvisningsbild
Inlägg: 1697
Blev medlem: ons apr 19, 2006 14:18

Re: systraträff

Inläggav N_N83 » fre mar 04, 2011 21:27

(sl)

Då vill jag passa på och tacka för en värdefull föreläsningsserie och systrarträff i vårbygård under denna period,och inshaAllah så hoppas jag att vi fortsätter samlas och ta del av fortsatta kunskaper och insikter.

Ni ska veta att dessa träffar,den tid och energi ni lägger ner på dem,verkligen ger något. Det kanske inte alltid uppmärksammas eller syns men den inverkan dessa stunder har på själen är stor. Gud vet hur högt jag värderar dessa tillfällen och jag vill att även ni som arrangerar dessa möten ska bli medvetna om detta.

Ni ska veta att efter varje träff så lämnar jag lokalen med en strävan efter att bli en bättre människa. Om man då regelbundet ses på det här sättet så blir denna strävan till en omedveten rutin. Och en rutin av det här slaget ger resultat kan jag lova.

Så jag ber Allah swt att belöna er med det bästa i denna och nästa värld,amin.
"When the student is ready,the teacher appears"

Användarvisningsbild
Inlägg: 467
Blev medlem: sön maj 28, 2006 11:20

Re: systraträff

Inläggav A.N » ons mar 09, 2011 12:51

(sl)
Jag håller med varje ord du skriver!! Tack också till alla de fina systrar som kommer och bidrar med sina kloka tankar, goda kakor :D och vänliga ansikten!

Återgå till Stockholmsregionen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst