Översättning av dokument

Stockhomare och andra som bor i närheten kan diskutera allt som bara berör Stockholmsregionen.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Användarvisningsbild
Inlägg: 126
Blev medlem: ons apr 05, 2006 9:18
Ort: Stockholm

Översättning av dokument

Inläggav Warda » mån jul 17, 2006 16:10

Asalaam ualeikum!
Jag har några dokument som behöver översättas till arabiska och på UD´s hemsida läste jag detta ;
För att legalisera en översättning krävs att översättaren är en av Kammarkollegiet auktoriserad translator (OBS! inte tolk).

Jag fick tel numret till en leg. översättare men han tar ca 1000 kr för 2 dokument..alltså 2 sidor... :roll: :roll: känner ngn till billigare legaliserad översättare?Gärna i Sthlms området.Eller om ngn har en lista över legaliserade översättare så blir jag mkt tacksam över att få ta del av den.
Barak Allah fik/fiki!

wa aleikum salaam Warda
يَرْحَمُكَ اللهُ

May Allah have mercy on you.

Användarvisningsbild
Inlägg: 771
Blev medlem: ons apr 05, 2006 11:43

Inläggav Khadimu » tis jul 18, 2006 12:50

wa alaikum assalam

Har fatt samma problem en gang i tiden ... Kanner tyvarr inga officiella oversattare i stockholm, men det finns massor pa internet eller pa http://www.eniro.se (gullasidorna).

For att minska kostnaden kan man oversatta dokumentet av nagon som kan arabiska och sen ta filen (i word) till oversattaren och forsoka att fa nar prisen (dvs Forhandla :wink: )

Det har funkat for mig forut sa det ar inte ett stort problem speciellt om man bara ringer och foreslar det till oversattren :idea:
Watch your thoughts, they become words. Watch your words, they become actions.Watch your actions, they become habits.Watch your habits, they become character. (Okänd)

Återgå till Stockholmsregionen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst