Verktygslådan mot rasims och islamofobi

Stockhomare och andra som bor i närheten kan diskutera allt som bara berör Stockholmsregionen.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Abdulwahid

Verktygslådan mot rasims och islamofobi

Inläggav Abdulwahid » ons mar 24, 2010 14:32

Selam!

Jag har registrerat mig hos er, och eftersom har jag ont om tid ber jag er att lyfta fram följande info på forum:

Lanseringskonferens för projektet "Verktygslådan mot Rasism och Islamofobi". Konferensen kommer att hållas på Kista torg 7 (Kista träff) den 25/3 mellan 13.00-17.00 Lanseringskonferensen kommer att bjuda på ett antal föreläsningar, bl.a av Jan Hjärpe och Mattias Gardell.
Mina Islamofobil-tabletter, (på bilden ovan), som skickas över hela landet i hundratals paket / per månad (till skolor, olika företag, myndigheter, föreningar, etc) ska presenteras på konferensen. Läs om ”tabletterna” här och innehållet.
På den här lanseringskonferensen ska finnas min utställning med tjugotals ritningar som talar om olika typer av rasism i samhället, allt detta på ett humoristiskt och ironiskt sätt. Ritningar finns tom som vykort :-)
En bok om diskriminering ingår i s.k. ”Verktygslådan mot Rasism och Islamofobi" och jag gjorde tiotals illustrationer för den här boken.
Det kommer att visas 4 korta filmer under tiden som också ingår i verktygslådan.
Läs mer på hemsidan.

selam / Ida Dzanovic

Återgå till Stockholmsregionen

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster