snälla hjälp!!

Diskutera allt som rör familj och hem.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Inlägg: 13
Blev medlem: mån nov 03, 2008 22:17

snälla hjälp!!

Inläggav Iman » sön aug 21, 2011 21:09

jag har tidigare skrivit inlägg om min situation hemma där jag bor med min man och vi har ett barn under 1 år. Vi går igenom skilsmässa och jag har fortarande ingen annan lägenhet att flytta till så jag är liksom fast här såhär ett tag till.

Nu är det så att vi skiljer oss pga att mannen letat tjejer på internet osv....och jag känner mig även att han har misshandlat mig psykiskt och jag mår hemskt dåligt och har fått kämpa så hårt ända sedan min graviditet...jag är helt slutkörd helt enkelt..mår så dåligt att jag är rädd att gå in i väggen känslomässigt..och det vill jag ju absolut inte...vill ju ta hand om mitt barn och ha massor med energi till det också.....men den här mannen bara tar all energi från mig..

Jag har börjat få panikatttacker för minsta lilla (dock inte framför barnet!) när vi diskuterar på kvällen och jag retar mig på allt nu..minsta lilla fel...har inget tålamod medhonom längre...känner att han en manipulerande person som försöker få omgivingen att tro att han är så bra...medan han inte behandlar mig bra.....jo ibland ..när han säger att han inte vill skiljas och sånt......känns som att han leker med mig bara

mitt problem: Jag har börjat svära åt honom när jag blir sådär arg...svära så jag inte ska kasta tallrikar typ...jag avskyr denna människa som jag inte kan "fly" från....jag vill inte svära......hatar det....gör aldrig det annars...känner mig så skyldigt och tror jag kommer bli straffad avGud för alla hemska svordomar..................

Hur ska jag sluta med detta??

förlåt att jag skrev så mycket och ingående men jag behövde skriva av mig....

vill bara ha hjälp för att må bra...och jag tror tyvärr inte en kurator hjälper...vill ha nån som tror på Gud ..som tror på det jag tror...för att kunna hjälpa mig..

Användarvisningsbild
Inlägg: 318
Blev medlem: mån apr 03, 2006 11:54
Ort: Norsborg

Re: snälla hjälp!!

Inläggav UmmAbdallah » sön aug 21, 2011 21:56

(sl)

Det bästa vore kanske om du och din man inte bodde tillsammans under denna period. När man har nått stadiet av skilsmässa är man ofta i en situation där det är svårt att upprätthålla respekt för varandra, och det kan var olämpligt att vara under samma tak.

Det är svårt att ge almmänna råd, men jag tycker att du borde söka hjälp från någon som kan hjälpa er genom den här perioden och kanske även praktiskt med att hjälpa till att leta bostad. Du får gärna pm:a mig privat.
Guds Sändebud, må Guds frid och välsignelser vare med honom, sade: ”Paradiset är deras byte som samlas och minns Allah"

Återgå till Islam i hemmet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst