Vem har rätt att bo kvar?

Diskutera allt som rör familj och hem.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Inlägg: 13
Blev medlem: mån nov 03, 2008 22:17

Vem har rätt att bo kvar?

Inläggav Iman » fre jul 15, 2011 15:02

Jag och min man ligger i skilsmässa som blir klar om ca 1 månad. Vi har ett barn som är 10 månader. När skilsmässan är klar kan vi inte längre bo i samma lägenhet.
Problemet är att min man vägrar vara den som ska flytta. Alltså ska jag leta lägenhet och flytta med barnet. Det känns så jobbigt att behöva flytta nu. Alla rutiner förstörs...det blir svårt med en flytt......blir svårt att ens hitta en lägenhet....känns som jag får bo på gatan och lämna sonen hos sin pappa....men han är inte så intreserad av att ta hand om sonen..han är inte mogen ännu...därför blir det ju jag..och det vill jag..men vart ska vi bo?...vi har en bostadsrätt...mannen står på 90% på kontraktet och jag 10%. Är det bara hans lägenhet då?
hoppas det finns nån som vet hur sånt här fungerar...

Inlägg: 7
Blev medlem: lör apr 09, 2011 1:25
Ort: Landskron

Re: Vem har rätt att bo kvar?

Inläggav Patricia.Sandell » tis jul 19, 2011 15:30

sök upp en advokat som kan hjälpa dig.

lycka till inshAllah
By Grace are we saved !

Inlägg: 13
Blev medlem: mån nov 03, 2008 22:17

Re: Vem har rätt att bo kvar?

Inläggav Iman » ons aug 03, 2011 10:39

tack,
jag har rådfrågat en jurist som säger att jag ska kunna få "kvarsittningsrätt" att jag och sonen ska få bo här så länge, men min man vägrarflytta och säger att han inte har nånstans att flytta. Han tycker att vi kan bo kvar allihopa tillsammans. Han psykar mig...

Hur som helst löser sig nog problemet alhamdulilah, jag och sonen ska flytta in i min systers lägenhet så länge.

Återgå till Islam i hemmet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster