[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
Svenskmuslim.nur.nu - Visa tråd - min man sexchattar,-jag vill göra abort

min man sexchattar,-jag vill göra abort

Diskutera allt som rör familj och hem.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Inlägg: 31
Blev medlem: mån nov 17, 2008 14:13

min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Gullan » tor sep 30, 2010 21:07

hej
jag o min man är båda från mellanöstern.
märkte för 1 månad sen att min man sexchattade.
konfronterade honom, han förnkekade först, erkände sen o började gråta,
be om förlåtelse o allt som hör till.
jag sa händer det igen så är det slut. han raderade sitt konto från communityt.

idag märkte jag att han blivit medlem där igen o att han idag pratat med tjejer på communityt.
dock inget snusk utan han hade skrivit att han vill prata med dem på msn.

jag konfronterade honom o han förnekade först men insåg sen att jag har bevis.
jag blev så arg o skrek, han fick några örfilar o jag skrek tills jag tappade rösten.
han gick till rummet o grät. jag sa att även om du gråter i 100 år kommer jag ej lite på dig mer.
du har gjort så 2 ggr o kommer göra det igen.
han sa att han mår dåligt o att det är därför han gör så


jag sa att det e slut, orkar inte med en man som är otrogen o pratar med andra tjejer.
(ändå är han ganska troende, ber o fastar osv)


jag vill inte ha barn med en sån man o vill göra abort.
vet att islam inte tillåter det men jag vill göra abort o sen skilja mig med den jäveln.

är det fel??

Användarvisningsbild
Inlägg: 467
Blev medlem: sön maj 28, 2006 11:20

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav A.N » fre okt 01, 2010 9:39

Salaamu aleykum!
Vilken stor prövning! Speciellt när du är gravid. Frestelsen för män är stor när det finns så lättillgängligt och de tror att de inte kan bli upptäckta. Om han annars är en bra man som dessutom visar ånger tycker jag att du ska kräva att han söker hjälp för att komma över sitt dåliga beteende. Att vilja sluta och känna ånger är bra men han klarar det antagligen inte utan hjälp. Se det som någon som är beroende av rökning eller alkohol, de behöver hjälp. Det är inte mot dig han gör det här, det är en prövning han har med sina shahawat och det behöver inte betyda inte att han inte älskar dig. Men det är väldigt sårande för dig och ett tecken på att han behöver stärka sin iman. Om du ska kunna lita på honom igen måste han visa sig värd förtroendet och ha förståelse för att du nu under en tid inte litar på honom.

Var väldigt tydlig med att du inte kan förlåta honom utan att han söker hjälp.

Användarvisningsbild
Inlägg: 62
Blev medlem: mån jun 01, 2009 17:18
Ort: Sverige

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Aaliyah » sön okt 03, 2010 15:59

Assalamo alaykom,

Du vet att abort är haram, och det gäller snarare för dig att ge barnet Allah swt har gett dig ett gott liv. Även om du vill skilja dig och slippa allt som har med denna man att göra, kan du inte lägga skulden på barnet i magen som har sitt eget liv. Allah swt har gett dig detta liv, och det är haram att avsluta livet även för denna orsak. Allaho 'alam.
Koranen 2:152
[b]Och bevara Mig i minnet, så skall Jag minnas er; var Mig tacksam och förneka Mig inte.[/b]

Användarvisningsbild
Inlägg: 901
Blev medlem: tis maj 30, 2006 17:25
Ort: Solna

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav bouhamza » sön okt 03, 2010 22:10

Aaliyah, det här har inget med diskussionen att göra men det kan vara bra att känna till att det råder delade meningar om abort, och endast malikiterna anser att det okonditionellt är otillåtet (och det endast pga att de anser att frågan inte kan lösas utan tvivel). Idén om att det skulle vara universiellt förbjudet härstammar från en konferens i Kairo på 80-talet där en del muslimska män i position lierade sig med vatikanen (som var inbjudna) och beslöt att föra en gemensam kampanj för att utrota abort.
I Egypten förbjöds abort, inte av de religiösa domstolarna, utan av att den engelska kollonialmakten. Det tål att tänkas på!
"Both a Butcher and a Surgeon use knives, but they cut differently"
-Al Qubrusi

Inlägg: 1
Blev medlem: lör nov 13, 2010 23:02

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Jaffa » lör jan 22, 2011 13:15

Flytta från honom, gör abort om du vill det, bo själv att tag och träffa sedan en svensk man som behandlar dig bättre.

Användarvisningsbild
Inlägg: 467
Blev medlem: sön maj 28, 2006 11:20

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav A.N » lör jan 22, 2011 13:34

Där satte du igång mitt rassist alarm :wink: Varför skulle allt bli bättre av att hitta just en svensk man? Självklart hoppas jag att systern hittar en bra man om det visar sig att den hon nu har inte är villig att ändra sitt beteende, men vilken värld lever man i om man kräver perfektion av sina medmänniskor. Alla gör misstag stora eller små.

Inlägg: 1060
Blev medlem: mån mar 05, 2007 2:47

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav b » lör jan 22, 2011 14:25

...
Senast redigerad av b tor mar 31, 2011 19:59, redigerad totalt 1 gång.

Nadirun_Mubin

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Nadirun_Mubin » lör jan 22, 2011 17:38

(sl)
:cry: la howla wala quwwata illa billah :cry:
Som A.N sa detta är en fitna,, sök efter all visdom från Quran och sunnah och må Allah lyfta den fitna från er. Och jag vet inte hur det är för din man om denna handling är straffbar, Allahu Alim.
Vänd dig till en Alim och handla i enlighet med Allahs lag så ska era rättigheter ses över på bästa sätt.

Ni behöver enfatwa gällande detta, och en fatwa från enkvalificerad person, det är mittråd syster.
........La howla wala quwatta illa billah.........

Nadirun_Mubin

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Nadirun_Mubin » lör jan 22, 2011 18:28

(sl)
Syster din man har begått ett brott mot dig, gå till en vis man som är kunnig inom Quran och Sunnah som kan lägga en dom. För jag antar att ni båda vill styra med Allah's lag gällande detta det är visast så.

Inlägg: 110
Blev medlem: sön apr 09, 2006 16:38

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav khaduja » lör jan 22, 2011 20:55

(sl)
OBS! Gammal tråd, det var 4 månader sedan systern skrev och sökte råd. Insha Allah har hennes och makens situation löst sig nu.

Nadirun_Mubin

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Nadirun_Mubin » lör jan 22, 2011 21:03

(w)
Får man fråga hur det löste sig min syster?

Inlägg: 110
Blev medlem: sön apr 09, 2006 16:38

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav khaduja » lör jan 22, 2011 21:07

(sl)
Min mening var ämnad som en du3 för dem, jag känner inte dem.
och jag tyckte att vi ska sluta skriva i tråden eftersom det är flera månader sedan systern skrev senast.

Nadirun_Mubin

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Nadirun_Mubin » lör jan 22, 2011 21:09

man säger inte inshaAllah i en du3a ukhti. Det är bra förslag. men sånt här är tråkigt att höra.
(sl)

Inlägg: 31
Blev medlem: mån nov 17, 2008 14:13

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Gullan » tor feb 03, 2011 21:29

hej alla
tittade in här o såg massa nya inlägg..
ni frågar hur det har gått... :)
han var som sagt ledsen o ångerfull och grät..
jag kunde inte förlåta honom.. men 3 dagar efter händelsen hade vi en utomlandsresa planerad. så jag var var tvungen att lägga händelsen åt sidan ett par veckor,, vi åkte till mitt hemland o hälsade på min släkt.
och när vi kom tilblaka kändes det som att det var bäst att inte ta upp saken,
men jag har såklart alltid haft i åtanke o varit sårad för att han gjort så.

nån månad efter så märkte jag att han loggat in på sidan igen o skrivit till tjejer.,.. dock inget snusk utan bara hej o sånt.

IDAG däremot... såg jag att han blivit medlem på sidan,,,IGEN.
och skrivit till en tjej att hon är fin,,, jag konfronterade honom och frågade varför han gjort så... det var ju SÅKLART inte han sa han. det var hans bror som gjort det. han erkände till slut.

att skriva att en tjej är fin är kanske inte något "fel"... men vi är gifta och ska ha barn snart... det kändes som att han kunde halka in på samma bana som förr igen... nu sitter jag bara här och är ledsen och gråter.. han gråter oxå och säger att han gjort fel.. det sa han sist också
vi ska få barn om två månader.


jag vet inte vad jag ska göra

Inlägg: 31
Blev medlem: mån nov 17, 2008 14:13

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Gullan » tor feb 03, 2011 21:35

förresten
skrev angående mitt dilemma (då det hände)
på en muslimsk hemsida..
fick detta svar av en imam

What your husband did of chatting about sex on the net is clearly wrong and un-Islamic. More so when his disposition after you got aware and reprimanded him for it showed that he, perhaps, knew aforetime that it is something prohibited. His continuing after a while and weeping when reprimanded also suggest his been overpowered by negative urges from his inner-self. Some inadequacies in the sexual relations with his wife might have added to his inability to resist such urges.

Therefore, one will encourage the woman to study the situation and seek every legal means of satisfying her husband sexually, and encourage him to read books that discuss the evils of illicit sexual relations, the nature of the soul and the damage sins cause upon it. She should also engage in lots of supplications for Allah the Mighty and Exalted to guide him and make him remain steadfast upon his religion since she described that he is one that is pretty religious. She could also encourage him to get close to pious people in the community.

As for your resorting to abortion, all the issues she mentioned regarding her husband do not form justification for the evil of aborting the pregnancy. Allahu A'alam.

Nadirun_Mubin

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Nadirun_Mubin » tor feb 03, 2011 21:39

(sl) syster

Du borde få en fatwa från en 3alim eller faqih gällande detta, för att väga upp brottet och orättvisan han begått mot dig. Vet han om att om han skulle vara otrogen mot dig med köttet är det dödsstraff..

Han måste förstå allvaret av situationen, och inte följa i sheytans fotspår.
Som sagt syster kolla upp en faqih och kolla igenom Quran och Profetens salawat sunnah så ska era rättigheter och skyldigheter ses över och få dessa sanna rättvisa och dom.

Och detta gör även mig arg, han begår som sagt ett brott, kolla upp värdet av detta och få han att inse att det bara inte är en synd utan även ett brott. Och syster gör aldrig abort... :cry:

Användarvisningsbild
Inlägg: 901
Blev medlem: tis maj 30, 2006 17:25
Ort: Solna

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav bouhamza » tor feb 03, 2011 22:16

(sl)
En del av en mans Islam är att han låter det vara som inte är hans angelägenhet...
"Both a Butcher and a Surgeon use knives, but they cut differently"
-Al Qubrusi

Nadirun_Mubin

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Nadirun_Mubin » tor feb 03, 2011 22:41

Vad är domen av detta brott?

Användarvisningsbild
Inlägg: 318
Blev medlem: mån apr 03, 2006 11:54
Ort: Norsborg

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav UmmAbdallah » fre feb 04, 2011 11:07

(sl)

Tyvärr saknas kunskap om missbruk och psykologiska problem hos en del imamer, vilket illustreras i svaret ovan. Om man jämför med matmissbruk så skulle ju ingen tro att det berodde på att man fick för lite mat. Jag rekommenderar proffesionell hjälp.
Guds Sändebud, må Guds frid och välsignelser vare med honom, sade: ”Paradiset är deras byte som samlas och minns Allah"

Nadirun_Mubin

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Nadirun_Mubin » fre feb 04, 2011 16:31

(w) men detta är ju en form av ett brott, drf anser jag att paret skulle behöva en dom för detta. för att se över rättigheter/skyldigheterna. drf borde först handlingen vägas upp och sedan läggas på vågskålen.

Inlägg: 1060
Blev medlem: mån mar 05, 2007 2:47

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav b » fre feb 04, 2011 16:36

...
Senast redigerad av b tor mar 31, 2011 19:59, redigerad totalt 1 gång.

Nadirun_Mubin

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Nadirun_Mubin » fre feb 04, 2011 17:33

(sl) ukhti khala
jag förstår hur du tänker och resonerar, men vad hade domen varit för detta enligt Quran och sunnah, om man styrt med dt+

Användarvisningsbild
Inlägg: 467
Blev medlem: sön maj 28, 2006 11:20

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav A.N » fre feb 04, 2011 22:04


Inlägg: 30
Blev medlem: lör maj 21, 2011 23:21
Ort: Stockholm

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Carolina » ons jun 29, 2011 23:12


Användarvisningsbild
Inlägg: 693
Blev medlem: mån okt 30, 2006 18:59
Ort: Västerås

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Fredsagent » tis aug 02, 2011 23:03

Gullan!

Jag läste idag om ditt bekymmer och har inte kunnat sluta tänka på din situation. Jag hoppas att allt har löst sig för er på något vettigt sätt. Det jag funderade på var att du kan behöva ett privat samtal med någon som lyssnar på dig. Det är svårt att råda dig att skilja dig eller stanna kvar i förhållandet när man inte har en helhetsbild av ditt äktenskap. Det din man har höllt på med är väldigt illa, men kanske är det så att han är en underbar man på många andra sätt? Jag menar som sagt att det inte framgår när man pratar ytligt om problemet.

Jag är beteendevetare och kan erbjuda dig samtal om du skulle vilja. I så fall kan du bara skicka ett privat mejl så fixar vi det.

Önskar dig lycka till!
Om din man är höst, så bli du vår

Inlägg: 31
Blev medlem: mån nov 17, 2008 14:13

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Gullan » ons sep 07, 2011 16:32

hej
tack för omtanken.
vi har nu ett barn på 5 månader.
som jag vet så har vi inte kvar just DET problemet med hans chattande,
men många nya problem har dykt upp...
jag tycker han har förändrats mycket och jag står ut så länge det går
häromveckan slängde han ut mig o min dotter.

jaså på vilket sätt erbjuder du samtal?

IRL eller hur hade du tänkt dig?

Användarvisningsbild
Inlägg: 693
Blev medlem: mån okt 30, 2006 18:59
Ort: Västerås

Re: min man sexchattar,-jag vill göra abort

Inläggav Fredsagent » ons sep 07, 2011 18:11

Hej Gullan!

Jag hade bara tänkt mig ett vanligt mänskligt samtal där jag lyssnar och du pratar ut om dina känslor. Önskar du råd så kan jag försöka ge dig några. Som en slags avlastning för dig. Mina tankar är med dig! Jag kan mejla dig mitt nummer så är det bara att slå en pling om du skulle kännaför det. Jag har tystnadsplikt och det innebär att allt som vi säger kommer inte ut inshaAllah!

Många kramar!
Din syster i Islam
Om din man är höst, så bli du vår

Återgå till Islam i hemmet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst