Leda min dotter rätt

Diskutera allt som rör familj och hem.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Inlägg: 7
Blev medlem: ons apr 09, 2008 13:58

Leda min dotter rätt

Inläggav Al-faqr » mån aug 16, 2010 13:11

Min dotter som inte är muslim är förälskad i en muslim.Då jag själv är på väg att bli muslim så är jag lycklig!Men jag vill att det ska gå rätt till så hur sker uppvaktandet,hur tas kontakterna mellan föräldrar mm?En svårighet är hans fader inte är i Sverige-hur kan jag prata med modern utan att brista i respekt?
Troligen kommer allt att gå bra-men det är onödigt att trampa fel och kanske såra pga missförstånd.Någon som vill komma med goda råd och länktips?
بسم الله الرحمن الرحي

Användarvisningsbild
Inlägg: 467
Blev medlem: sön maj 28, 2006 11:20

Re: Leda min dotter rätt

Inläggav A.N » ons aug 18, 2010 10:08

Salaam!
Jag hoppas verkligen och ber att det bästa ska ske för både dig och din dotter! Hur uppvaktandet sker är väldigt olika från familj till familj och också olika i olika kulturer, islam är inte en kultur eller ett sätt utan många...
Respekt och lyhördhet kommer man väldigt långt med och jag tror ingen förväntar sig av dig att du ska bete dig exakt efter deras seder, kanske du kan fråga någon som har anknytning till dem? Eller kanske din dotter kan fråga sin fästman vad som förväntas?

Nadirun_Mubin

Re: Leda min dotter rätt

Inläggav Nadirun_Mubin » lör jan 22, 2011 18:45

(sl)
Al faqr det är du som är Mahram ochdenna muslimska kille ska tala med dig.. Du har dottern inte tvärtom, hppas ja fick dina ögon att öppnas där broder;)

Du ska vara närvarande när dem träffas och du ska se att det är en bra person.
Har du msn kanske jag kan stötta dig mer..

(sl)

Inlägg: 30
Blev medlem: lör maj 21, 2011 23:21
Ort: Stockholm

Re: Leda min dotter rätt

Inläggav Carolina » mån jun 06, 2011 18:41

Salam!
Först vill jag grattulera och hoppas allt går bra för din dotter.
Jag tror mig vara överrens med dem flesta här när jag säger att det inte är respektlöst av dig att träffa din dotters blivande mans mamma. När dem gifter sig InshAllah blir hans familj och hennes familj som en familj. Du, som vilken far som helst vill försäkra dig om att din dotter får det bra. Jag ser absolut ingen som helt respektlöshet i detta.

Lycka till med allt!

Återgå till Islam i hemmet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst