Kultur + religion

Diskutera allt som rör familj och hem.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Inlägg: 6
Blev medlem: fre mar 20, 2009 20:54

Kultur + religion

Inläggav Emoni » tor aug 13, 2009 13:29

Hejsan forum
Jag har några funderingar nu jag har träffat en man och vi ska ev gifta oss vi vill det, han kommer ifrån Irak och har bott här i två år och hans familj i 6 månader.
Jag har varit muslim i ungefär 6 månader elhamdulillah.

När han berättade om mig för dom blev dom inte glada, dom ville att han skulle gifta sig med en oskuld (jag har haft en man innan jag blev muslim) och de sa att de skulle förskjuta honom resten av livet om han gifte sig med mig.

Han vill att vi ska gifta oss hemligt och sedan "mjuka" upp familjen han vill verkligen att vi ska vara tillsammans det tolkar jag som positivt.

Jag använder inte hijab ännu jag har provat några gånger men jag gillar itne uppmärksamhet på det sättet och alla kollar, muslimska män kommer och flirtar jag gillar det inte alls, och människor frågar kanske nåt om religionen som jag inte vet men i framtiden inshallah vill jag ha det så småningom, men han sa att han vill att jag har det när vi gifter oss, men då känns det som jag har det för honom och inte för allah blir det inte fel?

Vi pratade även barnuppfostran och jag sade att jag ville att mina döttrar själva ska välja om de ska ha hijab eller inte och jag vill uppfostra dom till att vilja följa religionen så mycket det går men jag vill aldrig tvinga dom men han gillar itne det han säger att alla kvinor i hans slä'kt har det från 14-15 år men återigen det verkar mer som familjegrej än för gud?

Finns det några systrar här som inte har hijab eller som inte haft det hela tiden?

Dela gärna med er av era åsikter och funderingar jag är lite fundersam nu.

Salam Alikom mina bröder och systrar.

Återgå till Islam i hemmet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster