"kornanister", "submitters", "19"... - policy??

Här finns alla regler för postning i diskussionsforumet. Skicka dina frågor, synpunkter och konstruktiv kritik till oss.

Moderatorer: Admin, Admin Basha

Inlägg: 1060
Blev medlem: mån mar 05, 2007 2:47

"kornanister", "submitters", "19"... - policy??

Inläggav b » tor okt 14, 2010 15:31

Assalamu aleikum

Kunde inte admin utarbeta en policy för att undvika rashid-khalifa-anhängare på forumet? "kornanister", "submitters", "19"-sekten... (nu senast signaturen "koranist") Det blir tröttsamt att bemöta dem varenda gång de dyker upp. T.ex. kunde man skirva ett allmänt avståndstagande som man sedan bara kan klistra in där det behövs. Och eller vidta mer direkta åtgärder - eller helt enkelt ta bort inläggen.

tack på förhand.

Användarvisningsbild
Inlägg: 467
Blev medlem: sön maj 28, 2006 11:20

Re: "kornanister", "submitters" - policy??

Inläggav A.N » tor okt 14, 2010 15:37

(w)
Hittills har han inte skrivit något som strider mot forumets regler, precis som man tillåter icke muslimer tillåter man muslimer med andra åsikter så länge de håller sig till reglerna... jag läser inläggen. Du får gärna hjälpa till och kontakta mig om du hittar något som inte faller inom ramen för vad man får posta enligt forumets policy. Jag tog bor ett inlägg där du hade reagerat men övriga inlägg är kvar...

Inlägg: 1060
Blev medlem: mån mar 05, 2007 2:47

Re: "kornanister", "submitters", "19"... - policy??

Inläggav b » tor okt 14, 2010 15:57

...
Senast redigerad av b tor mar 31, 2011 23:25, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Inlägg: 467
Blev medlem: sön maj 28, 2006 11:20

Re: "kornanister", "submitters", "19"... - policy??

Inläggav A.N » tor okt 14, 2010 16:02

Håller med! Är du intresserad av att hjälpa till att utforma något? (j)

Inlägg: 63
Blev medlem: ons okt 13, 2010 11:40

Re: "kornanister", "submitters", "19"... - policy??

Inläggav Koranist » tor okt 14, 2010 17:34

Jag är gärna med!

Anledningen till varför jag gick med här på detta forumet är för att jag har insett att det är ofantligt många som inte förstår eller vet skillnaden mellan koranister och 19, submitters och vad vi nu kallar de som följer Rashad Khalifa.

För dom flesta "koranister" är Rashad Khalifa en parantes, en man som gick sin egen väg och har väldigt lite med sann islam att göra, vi besvarar hans "sekt" med samma skeptis som den traditionella muslimen gör. Jag personligen tycker dom är jobbiga när dom försöker pracka på en massa matematiska "mirakel".

Begreppet "koranist" är inte uppfunnet av oss, det är andra som har gett oss den stämpeln. Förr i tiden, många många år innan Rashad Khalifa var ens fördd, kallades vi Ahle Quran, men vi har alltid kallat varandra muslimer. Vi ser det främsta verktyget till att hitta Gud's ord och mening är den heliga Koranen, vi tror INTE på Rashad Khalifa!! Vi "hatar" inte hadith!! Vi respekterar profeten Muhammed!!!

Och du, kära broder B, vill undvika oss......det gör mej ledsen.....precis som det gör mej ledsen att många icke-muslimer sätter ett likatecken mellan muslim och kvinnoförtryckare.
Om du nu ser oss som en sekt, en fiende, varför tar du inte chansen och lär dig om fienden så att du kan segra?

Användarvisningsbild
Inlägg: 467
Blev medlem: sön maj 28, 2006 11:20

Re: "kornanister", "submitters", "19"... - policy??

Inläggav A.N » tor okt 14, 2010 19:49

Ett citat från reglerna för postning i diskussions forumet:

"Diskussioner och propaganda för politiska partier, organisationer, icke-ortodoxa islamiska sekter samt andra potentiellt upprörande ämnen, accepteras inte i vårt forum."

Vad är avsikten med ditt medlemskap? Om det är tankeutbyte och gemenskap är du välkommen om du vill propagera för vad de ansvariga på forumet bedömer som en icke ortodox grupp är det ingen ide... det är inte tillåtet på forumet och kommer konsekvent att tas bort. Det är inget mot dig personligen men för att kunna ha ett forum som känns meningsfullt krävs vissa regler.

När det gäller utformning av en text tackar jag för din goda vilja, men det är de som studerat religiös kunskap och är insatta i ämnet som bör göra det.

Inlägg: 63
Blev medlem: ons okt 13, 2010 11:40

Re: "kornanister", "submitters", "19"... - policy??

Inläggav Koranist » fre okt 15, 2010 7:24

Kära A.N

Syftet med mitt medlemskap var att lära mig om er, hur en ortodox muslim ser samhället. Hur ni kan följa era religösa övertygelse i ett sekulärt samhälle. Jag ville förstå. vi har många ortodoxa muslimer som är medlemmar på koraniska forum, problemet är dock att dom skäller mest och det är svårt att lära sig något vettigt från dom eftersom dom är så himla defensiva hela tiden, dom har utsett ett jihad mot oss och beter sig som troll........ På samma gång ville jag för er visa att det är en skillnad mellan vad ni tror är en "koranist" och sanningen. jag ville visa att en "koranist" står mycket närmare en "traditionell" än vad ni tror.

Jag är en Imam, inte enligt er uppfattning, men ändock en imam.

Jag inser att ni är rädda, ni tror vi är en sekt, att jag skulle propagera för "vårat" sätt. Vi gör inte sånt...

Jag vill inte göra er arga, jag inser att endast genom att existera på det här forumet gör er arga. Jag kommer lämna er "ifred", men nästa gång ni hör ordet "koranist", var då mycket medvetna om att koranist INTE betyder Rashad Kahlifa. Ni är alltid välkomna att lära er om oss, och då pratar jag inte om en "google" på koranist. Jag välkomnar er till att prata eller chatta med oss, vi är rätt många så det är rätt så lätt att hitta oss.

Lev väl

Inlägg: 1060
Blev medlem: mån mar 05, 2007 2:47

Re: "kornanister", "submitters", "19"... - policy??

Inläggav b » fre okt 15, 2010 10:18

...
Senast redigerad av b tor mar 31, 2011 23:25, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Inlägg: 467
Blev medlem: sön maj 28, 2006 11:20

Re: "kornanister", "submitters", "19"... - policy??

Inläggav A.N » fre okt 15, 2010 12:21

Som sagt välkommen till tankeutbyte, repetera gärna reglerna för att posta inlägg om du känner dig osäker. Var vänlig att respektera vad de som har ansvaret för forumet vill att det ska innehålla utan att ta det som ett fördömande. Om din närvaro skulle vara oacceptabel skulle vi ha valt att ta bort dig redan efter första inlägget.
Med dua om allt gott!

Återgå till Regler och feedback

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster